اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تحلیل معاون سابق وزارت خارجه درباره برخی دیدگا‌ه‌ها برای ورود ایران به جنگ غزه

معاون عربی و آفریقایی پیشین وزارت خارجه با تحلیل موضوع ورود بازیگران جدید به جنگ غزه، یادآور شد: جریان آزادی فلسطین جریان کوتاه مدت نیست ما با یک روند بلند مدت مواجه هستیم و به نظر من طرف فلسطینی به خوبی این مساله را درک کرده و در این مسیر حرکت می‌کند.

تحلیل معاون سابق وزارت خارجه درباره برخی دیدگا‌ه‌ها برای ورود ایران به جنگ غزه

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی پیشین وزارت خارجه درباره این دیدگاه در خصوص ورود ایران و حزب الله به جنگ غزه گفت: ورود بازیگران دیگر به این شکلی که الان هستیم بیش از آن که به نفع فلسطینی باشد به ضرر آن‌ها خواهد بود. چون ورود بازیگران دیگر میز بازی را چپه می‌کند و بحران را بین‌المللی می‌کند و طرف حساب به جای اینکه اسرائیل باشد قدرت‌های دیگر خواهند بود.

وی ادامه داد: این مساله شرقی و غربی هم ندارد. واقعیت‌های تاریخ را فراموش نکنیم. این یک معرکه‌ی استراتژیک دراز مدت است. همانطور که 18 سال مقاومت در لبنان جنگید و با استفاده‌ حداکثری از حداقل امکانات توانست اسرائیلی‌ها را از لبنان در سال 2000 بیرون کند. همانطور که مقاومت و انتفاضه‌ فلسطین توانست در درون سرزمین فلسطین تاریخی، عقب نشینی بی‌قید و شرط بر اسرائیل بر آریل شارون که یکی از تندرو ترین سیاستمداران تاریخ اسرائیل بود تحمیل بکند به همین شکل باید گام به گام و ذره ذره قدرت درونی اسرائیل و حمایت بیرونش مستهلک بشود. تا منجر به عقب نشینی آن شود. جریان آزادی فلسطین جریان کوتاه مدت نیست ما با یک روند بلند مدت مواجه هستیم و به نظر من طرف فلسطینی به خوبی این مساله را درک کرده و در این مسیر حرکت می‌کند.

جابری همچنین عنوان کرد: عهد جدید مقاومت فلسطین ترکیبی از مقاومت مردمی و انتقفاضه عمومی است. 

 

 

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول