اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز: موشک‌های ضدکشتی حزب‌الله، تهدیدی برای نیروی دریایی آمریکا هستند

منابع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که موشک‌های ضدکشتی در زرادخانه حزب‌الله، تهدید این گروه برای نیروی دریایی آمریکا را مضاعف می‌کند.

رویترز: موشک‌های ضدکشتی حزب‌الله، تهدیدی برای نیروی دریایی آمریکا هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع از قدرت موشکی حزب‌الله به خبرگزاری «رویترز» گفتند که موشک‌های ضدکشتی در زرادخانه حزب‌الله، تهدید این گروه برای نیروی دریایی آمریکا را مضاعف می‌کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، می‌گویند حزب‌الله به توانایی ساخت موشک روسی «یاخونت» با بُرد ۳۰۰ کیلومتر دست یافته و همین باعث تقویت توانمندی ضدکشتی این جنبش شده است.

به نوشته رویترز، یکی از منابع گفت که قابلیت‌های ضدکشتی حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ بسیار توسعه یافته و استفاده احتمالی از این نوع موشک توسط حزب‌الله علیه کشتی‌های جنگی متخاصم نشان خواهد داد که درگیری به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده است.

رویترز به نقل از سه مقام فعلی و یک مقام سابق دولت آمریکا نیز نوشت: «حزب‌الله مجموعه‌ای چشمگیر از تسلیحات از جمله موشک‌های ضدکشتی تولید کرده است».

یکی از این مقامات بدون اظهار نظر مستقیم در مورد اینکه حزب‌الله موشک یاخونت را در اختیار دارد یا خیر، گفت: «بدیهی است که ما توجه زیادی به این مسئله داریم و توانایی‌های آنها را جدی می‌گیریم».

جنبش مقاومت اسلامی لبنان تاکنون داشتن این نوع موشک را تایید نکرده و هنوز به این گزارش رویترز واکنش نشان نداده است.

روز جمعه بود که «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله طی سخنرانی درباره جنگ نوار غزه به واشنگتن هشدار داد: «ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند و هیچگاه ما را نخواهد ترساند. من به شما می‌گویم برای ناوهایتان که با آن‌ها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم». (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول