اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هم قسم شدن دنا و پادنا برای مقابله با شکارچیان+فیلم

مسؤولان قضایی دنا و پادنا و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای در راستای هم افزایی جهت حفاظت هر چه بهتر از حیات وحش برگزار کردند.

هم قسم شدن دنا و پادنا برای مقابله با شکارچیان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، جلسه مشترک دستگاه قضایی شهرستان دنا و دستگاه قضایی بخش پادنا سمیرم و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد جهت حفظ محیط زیست دنا به همت پارک ملی دنا در محل پاسگاه خاریدون برگزار شد.

اسلام جاودان خرد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه مردم منطقه ما هنوز شکار را افتخار می‌دانند و تا ما بخواهیم این دیدگاه را تغییر دهیم زمان بر است و همه باید دست به دست هم دهیم تا یک فرهنگ صحیح بین مردم رواج پیدا کند و حفاظت و صیانت از دنا را یک  وظیفه و تکلیف بدانند.

جاودان خرد عنوان کرد: دستگاه قضایی حوزه پادنا تا به امروز  پای کار بوده و هستند و قطعا پشتوانه محکمی برای محیط زیست هستند که امیدواریم از این به بعداین رویه ادامه داشته باشد تا بتوانیم در حفظ محیط زیست کوشا باشیم.

جاودان خرد گفت: وقتی می بینیم دستگاه قضا در برخورد با شکارچیان متخلف هیچ مماشاتی ندارد و با قاطعیت برخورد می کند قطعا ماموران ما هم دلگرمتر خواهند شد و مصم متر به حفاظت از دنا خواهند پرداخت.

مدیرکل محیط زیست گفت: حوزه قضایی بازوی توانمند محیط زیست هستند و به پشتوانه دستگاه قضایی می توان نوید دنایی سرافراز با پارک ملی زیبا، حیات وحشی جذاب و طبیعتی بکر و دست نخورده را در آینده ای نه چندان دور داد.

جاودان خرد با بیان اینکه از این به بعد راه ورود به دنا را بر شکارچیان تنگتر خواهیم کرد گفت: با تدابیری که اندیشیده شده است دوربین های پایش آنلاین نسل جدید را به زودی در نقاط مختلف دنا نصب خواهیم کرد تا به صورت آنلاین تمام منطقه حفاظت شده را پایش لحظه ای کنیم.

افشین دادستان دنا گفت: عظمت و نام دنا در تمام دنیا پیچیده است و حیات وحش و طبیعت زیبایش به کل دنیا معرفی شده است، خیلی از گونه های گیاهی که در دنیا منحصر به فرد است ولی تعداد محیط بانان پارک ملی دنا با توجه به گستردگی منطقه حفاظت شده دنا خیلی کم است و اگر تدابیری اندیشیده شود و نیروهای محیط بان افزایش پیدا کند قطعا از دنا حفاظت بیشتری خواهد شد.

دادستان دنا اظهار داشت: از محیط زیست می خواهم که شکارچیان اصلی و شاخص دنا را شناسایی  کنند تا شناسنامه دار شوند و در رصد اطلاعاتی ما قرار گیرند و دسترسی به آنها آسان‌تر شود.

افشین گفت: یکی از جرایمی که دادستانی دنا مدافع حقوق عامه به راحتی از آن نمی‌گذرد   شکارچیانی است که اقدام به شکار می کنند که قطعا برخورد سختگیرانه ای با آنها خواهیم داشت.

افشین عنوان کرد: حوزه دادستانی دنا به دلیل مشغله کاری زیاد و کثرت پرونده ها بعضی مواقع فراموش می کند که باید به مواردی ورود کند اینجاست که باید رئیس پارک ملی دنا به صورت شبانه روزی با ما در تماس باشد و موارد حساس را با ما در میان بگذارد، درب اتاقم به روی زحمت کشان محیط زیست کاملا باز است و دوست دارم در رابطه با محیط زیست از من کار  بخواهید تا پیگیری کنم.

علیرضا مظفری رئیس دادگاه بخش پادنا گفت: امروز اولین جلسه تعاملی  محیط زیست با دستگاه قضایی شهرستان دنا و دستگاه قضایی بخش پادنا را در محل پاسگاه خاریدون سی سخت داشتیم که امیدواریم این جلسات به صورت مداوم و مستمر جهت حفظ منابع ملی و محیط زیست برگزار شود چرا که دنا با این عظمت نباید اینگونه مورد بی مهری قرار گیرد و نابود شود.

مظفری با هشدار جدی به شکارچیان متخلف گفت:کلیه شکارچیان و افراد متخلفی که در حوزه  محیط زیست دنا با اسلحه غیر مجاز اقدام به شکار می کنند بدانند و آگاه باشند که دستگاه قضایی هیچ گونه تعارفی با شخص یا اشخاصی ندارد و بدون در نظر گرفتن هویت حقیقی و حقوقی شخص متخلف اقدام به صدور رای می نماید.

رئیس دادگاه بخش پادنا با هشدار به دستگاهها و مسئولینی که در حق محیط زیست کم کاری می کنند گفت: دستگاه قضایی با کلیه دستگاههای دولتی و مدیرانی که وظایفشان را به درستی انجام ندهند و ترک فعل کنند و باعث آسیب زدن به محیط زیست و منابع طبیعی شوند برخورد قاطع خواهد کرد.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول