اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ارمنستان: معاهده صلحی را با باکو امضا می‌کنیم که مشکل ایجاد نکند

قانونگذار ارشد ارمنستان روز چهارشنبه در خصوص ادعای ارضی تازه باکو گفت، ایروان باید معاهده صلحی را امضا کند که مشکل یا امکان جنگ جدید برقرار نکند.

ارمنستان: معاهده صلحی را با باکو امضا می‌کنیم که مشکل ایجاد نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار ارشد ارمنستان روز چهارشنبه ادعای جمهوری آذربایجان درخصوص بازگرداندن ۸ روستا به این کشور را رد کرد و گفت  که ارمنستان می‌خواهد معاهده صلح بدون مشکل را با باکو امضا کند.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» وزارت امور خارجه  جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد آتش بس با ارمنستان با میانجیگری روسیه مدعی شد که  ارمنستان ۸ روستای جمهوری آذربایجان اشغال کرده و به این کشور تحویل نداده است.

«گئورگ پاپویان» قانونگذار ارشد و ازاعضای حزب حاکم ارمنستان گفت که ایروان هرگز متعهد نشده که آن مناطق را به صورت یکجانبه به جمهوری آذربایجان بازگرداند.

پاپویان گفت:«کل مساحت ارمنستان باید ۲۹۸۰۰ کیلومتر باقی بماند. ا ین باید در یک معاهده صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گنجانده شود. بنابراین ما باید آن نوع معاهده صلحی را امضا کنیم که مشکل یا امکان جنگ جدید برقرار نکند.»

سران احزاب مخالف ارمنستان بارها آمادگی اعلام شده «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان برای بازگرداندن مناطق مورد ادعای باکو را محکوم کرده و گفته‌اند که همه این مناطق در مجاورت بزرگراه‌های منتهی به استان راهبردی «سیونیک»  درارمنستان و گرجستان هستند.

۸ روستای مورد ادعای جمهوری آذربایجان در استان «تاووش» و «تیگراناشن» قرار دارند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده است که  ارمنستان مسیر ممانعت از مذاکرات بر سر صلح، ادامه تحریکات نظامی-سیاسی را انتخاب کرده و همچنان تهدیدی برای روند صلح است.

«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان  اخیرا در نشست خبری با همتای آلمانی خود گفت، باکو بر این باور است هیچ جایگزین دیگری برای عادی سازی روابطش با ارمنستان وجود ندارد.

 بایراموف در نشست خبری با «آنالنا بائربوک» در باکو گفت: «ما در حال حاضر منتظر پاسخ ارمنستان به پیشنهادات هستیم و اگر آنها شرایط ما را بپذیرند، ما آماده هستیم تا به گفت‌وگوی خود ادامه دهیم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول