اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

خداداد: غیبت ملی‌پوشان در لیگ گرندپری به ضرر تیم ملی است

سرمربی تیم تکواندو زاگرس جنوبی گفت: برگزاری لیگ به سبک گرندپری به انتخابی تیم ملی کمک بزرگی می‌کند و بازیکنان جهانی ما اگر غایب این رویداد باشند، تیم ملی ضربه خواهد خورد.

خداداد: غیبت ملی‌پوشان در لیگ گرندپری به ضرر تیم ملی است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته نخست از بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر تکواندو جام خلیج فارس، یادواره شهید شاخص ورزش کشور حسن جنگجو به روش گرندپری به صورت تیمی و انفرادی برگزار شد.

بهزاد خداداد، سرمربی تیم تکواندو زاگرس جنوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سؤال که تغییرات در نوع و شکل برگزاری مسابقات لیگ برتر آیا برای تکواندوی ایران مفید است یا خیر، اظهار داشت: این برای نخستین بار است که مسابقات لیگ برتر به شکل متفاوت‌تری برگزار شد و درواقع مسابقات به سبک رقابت‌های گرندپری و به صورت انفرادی برگزار شد. این نوع برگزاری مسابقات برای کمک به انتخابی تیم ملی خیلی تصمیم منطقی و خوبی است، چون کمک حال تکواندوکارانی می‌شود که می‌خواهند در مسابقات گرندپری، گرند اسلم و مسابقات جهانی مبارزه کنند. بدن تکواندوکاران با شرایط یک بازی و دو بازی سبک مسابقات گرند پری عادت نمی‌کند. آنها می‌آیند و در شرایط جدید مسابقات لیگ بازی می‌کنند. بچه‌های تیم ملی و سایر تکواندوکاران در این رقابت‌ها محک می‌خورند.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: به نظرم این مسابقات یک میدان بسیار خوبی برای ملی‌پوشان است که می‌خواهیم از آنها در میادین بزرگی مثل گرند اسلم، گرند پری، قهرمانی جهان و المپیک استفاده کنیم. بازیکنانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که مدال جهانی دارند و اگر در این میادین بزرگ مبارزه نکنند، بزرگ‌ترین ضربه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تکواندو می‌زنند. این تغییرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادند که برگزاری لیگ کمک تیم ملی باشد و بازیکنان ملی‌پوش با حضور در این رقابت‌ها محک بخورند.

خداداد در پاسخ به این سؤال که عدم حضور ملی‌پوشان در مسابقات هفته نخست در ترکیب تیم زاگرس فکر نمی‌کنید به ضرر شما باشد، گفت: تیمی مثل ما که آمده سرمایه‌گذاری کرده و بازیکنان ملی‌پوش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب کرده، فدراسیون در هفته نخست اجازه نمی‌دهد ما از آنها استفاده کنیم و آسیب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشگاه ما می‌خورد. به هر حال باشگاه روی ملی‌پوشان سرمایه‌گذاری کرده اما به خاطر شرایط اعزام تکواندوکاران به مسابقات ما به تصمیم فدراسیون احترام می‌گذاریم و حرفی نداریم و ملی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در هفته نخست بازی ندادیم. بازی‌های ما بدون ملی‌پوشان برگزار شد و ما آن نتیجه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که باید کسب می‌کردیم نتوانستیم به دست بیاوریم.

سرمربی تیم تکواندو زاگرس جنوبی در پاسخ به این سؤال که از نظر شما در هفته نخست قضاوت داوران راضی‌کننده بود یا خیر، گفت: من درباره داوری صحبت زیادی ندارم. ناظران و داوران که بیرون نشسته‌اند می‌دانند شرایط داوری چطور است. باز هم می‌گویم داوران ما خیلی باید میدان‌های بزرگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند تا به آن سطح که بازیکنانمان در میدان هستند برسند.

خداداد در پایان صحبت‌های خود در واکنش به این سؤال که تقریبا یک ماه در کلاس مربیگری که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد حضور داشتید، آیا حضور در این کلاس‌های مربیگری مثمرثمر بود یا خیر گفت: واقعیت این است که شرایط تمرینی کره‌ای‌ها خیلی خاص است و با شرایط تمرینی سایر کشورها متفاوت است. تقریبا یک ماه در کلاس های تمرینی صبح تا شب در آیتم‌های مختلف تکواندو به صورت عملی و تئوری آموزش دیدیم. برنامه‌ها بسیار خوب بود. کوکیوان برنامه‌ریزی کرده بود تمام مربیان کشورهای دنیا در این دوره مربیگری  حضور داشتند. بنده به عنوان نماینده کشورمان در این آزمون شرکت کردم و قبل از شروع مسابقات لیگ، به ایران آمدم تا کنار تیم زاگرس جنوبی باشم.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول