اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

چرا اسرائیل بازنده میدان است

با جنایات جنگی که اکنون رژیم صهیونیستی درحال ارتکاب آن است، قطعا این انزجار جهانی، بازگشت به شرایط قبل را برای رژیم کودک کش صهیونیستی، غیرممکن خواهدساخت.

چرا اسرائیل بازنده میدان است

به گزارش خبرگزاری فارس، علی قاسمی در یادداشتی نوشت: سی و دو روز از جنگ غزه می‌گذرد. ۱۵ مهرماه مصادف با ۷ اکتبر، مقاومت فلسطین با انجام یک عملیات غافلگیرانه، سریع و پیچیده موسوم به طوفان‌الاقصی ضربه کاری را به نظام امنیتی_اطلاعاتی و دفاعی رژیم صهیونیستی وارد کرد.

تحلیل رفتاری رژیم صهیونیستی و محاسبات میدانی، نشان از آن دارد که علیرغم اقدامات جنون‌آمیز رژیم کودک‎کش در بمباران هوایی و حملات زمینی؛ این رژیم صهیونیستی است که در وضعیت کیش و مات "معادلات سیاسی- نظامی" قرار دارد. اگر «متن جاری» این روزها، گسترش جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است اما «فرامتن» این رویدادها، نشان از باخت قطعی اسرائیل در عرصه میدانی و راهبردی است. چرایی این شکست برای رژیم صهیونیستی در چند گزاره زیر قابل بررسی است:

اول؛ محور مقاومت با تأکید بر راهبرد «انگشت روی ماشه» در نقطه مواجهه همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی قرارگرفته است. این شرایط استثنایی-بخوانیدآمادگی شبکه‌ای محور مقاومت برای ضربه نهایی_ تاکنون برای جبهه مقاومت فراهم نبوده است. محورمقاومت اکنون آماده است دریک جبهه شبکه‌ای، متناسب با شدت کنش دشمن، پاسخ قاطع ولازم را در زمان و مکان مناسب علیه اهداف اسرائیلی و حامیانش عملیاتی سازد.

دوم؛ پیام سیدحسن نصرالله مبنی بر چشم‌انداز «توقف جنگ و پیروزی حماس» به هرشکل و ترتیبی، به‌معنای باخت قطعی اسرائیل است. زیرا هرگونه آتش بس به معنای شکست اسرائیل از حماس است. از طرفی استمرار نبرد نیز شکست فرسایشی برای رژیم کودک‎کش خواهد بود. چراکه تخریب منازل، مساجد و بیمارستان‌ها در عرصه نبرد، از اهمیت استراتژیک نظامی برخوردار نیست، جز آنکه سطح انزجارجهانی و فشارهای بین‌المللی از سوی دولت‌های آزاده در جهان را افزایش خواهد و این شرایط حیات سیاسی رژیم جعلی را در تنگنا قرار خواهد داد.

سوم؛ افکارعمومی جهانی به‌طور شگفت‌آوری، اکنون درحال یارگیری حداکثری برای آرمان فلسطین و همراهی با ایده مقاومت است. این شرایط_بخوانید همراهی افکارعمومی و قلوب ملت‌های آزاده جهان_ قطعا ازسرگیری زیست عادی  رژیم جعلی را به مخاطره خواهد انداخت و حیات اجتماعی صهیونیست‌ها در عرصه‌جهانی با چالش همراه خواهد بود.

این بدان معناست که با جنایات جنگی که اکنون رژیم صهیونیستی درحال ارتکاب آن است، قطعا این انزجار جهانی، بازگشت به شرایط قبل را برای رژیم کودک‎کش صهیونیستی، غیرممکن خواهدساخت.

چهارم؛ درصورت ادامه جنایات اسرائیل و بروز هرگونه خطای محاسباتی در میدان، کاسه صبرملت‌های مسلمان و انسان‌های آزاده جهان لبریز خواهدشد و این سیل خروشان، قطعا روند تحولات را به نفع آرمان فلسطین و جبهه مقاومت تغییر خواهد داد.

 آری! اسرائیل اکنون در شرایط بحران بقاء قرار دارد و بازنده قطعی این میدان است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول