اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت رای‌دهندگان آمریکایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در انتخابات 2024

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر بزرگسالان آمریکایی بر این باورند که نتایج انتخابات سال 2024 آمریکا و یا روند برگزاری آن تحت تاثیر اثرات منفی هوش مصنوعی قرار می گیرد.

مخالفت رای‌دهندگان آمریکایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در انتخابات 2024

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴ هشدارها در مورد تاثیرات منفی فناوری هوش مصنوعی در آمریکا جدی‌تر شده است. به باور بسیاری از مردم این کشور پیشرفت‌های سریع در حوزه این فناوری، تهدیدی جدی برای تقویت اطلاعات نادرست در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور در مقیاسی گسترده است که پیشتر سابقه نداشته است.

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات روابط عمومی و دانشکده سیاست عمومی هریس دانشگاه شیکاگو، اکثریت بزرگسالان ایالات متحده آمریکا نیز همین احساس را در مورد فناوری هوش مصنوعی دارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰ فرد بزرگسال در آمریکا ۶ نفرشان یعنی چیزی حدود ۵۸ درصد از آنها معتقدند که فناوری هوش مصنوعی می‌تواند در جریان انتخابات آمریکا رای دهندگان را هدف قرار داده و پیام‌هایی برای متقاعدسازی آنها جهت حمایت و یا مخالفت با نامزد خاصی را تولید و منتشر کند.

به باور این افراد به واسطه هوش مصنوعی امکان تولید تصاویر و ویدئوهای جعلی تولید شده، موجب افزایش انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده در انتخابات سال آینده آمریکا می‌شود.

این در حالی است که تنها 6 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که هوش مصنوعی انتشار اطلاعات نادرست را کاهش داده و یک سوم ما بقی آنها هم معتقدند این فناوری تغییرات خاصی را در فرآیند برگزاری انتخابات ایجاد نمی کند.

بر طبق نتایج به دست آمده از این نظر سنجی، تنها ۳۰ درصد از بزرگسالان آمریکای از چت ربات‌های هوش مصنوعی استفاده کرده و کمتر از نیمی از آنها یعنی حدود ۴۶ درصدشان تنها در مورد این فناوری خوانده و یا چیز‌های محدودی شنیده‌اند.

با این حال بین تمامی رای دهندگان این اجماع وجود دارد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید به هیچ عنوان از فناوری هوش مصنوعی برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنند.

۸۳ درصد از شرکت کنندگان مخالف استفاده از هوش مصنوعی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری هستند و عنوان کرده‌اند که این فناوری می‌تواند ادعاهای دروغین و گمراه کننده را جهت تبلیغات سیاسی منتشر کند.

این موضع‌گیری از سوی اکثریت نمانیدگان جمهوری‌خواه و دموکرات هم مورد تایید قرار گرفته است و اکثر این افراد هم موافقند که هوش مصنوعی با ایجاد تصاویر و ویدئوهای دروغ و نادرست، فعالیت نامزدهای ریاست جمهوری را با مشکل مواجه می‌کند.

پایان پیام/م         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول