اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شوک جنگ غزه به دموکرات‌ها با قمار 2 سر باخت بایدن!

بایدن به بهای کسب حمایت لابی آیپک در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، مشغول مدیریت صحنه جنگ و حتی خط‌دهی به رژیم اشغالگر قدس در شیوه بمباران و نسل‌کشی در غزه است.

شوک جنگ غزه به دموکرات‌ها با قمار 2 سر باخت بایدن!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - نورنیوز  نوشت: این روزها بسیاری از نظرسنجی‌های ایالتی و عمومی در آمریکا تحت تاثیر جنگ غزه و رویکرد کاخ سفید نسبت به این جنگ قرار گرفته است.

نتایج نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و کالج سینا نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» در رقابت با «جو بایدن» برای انتخابات ۲۰۲۴ میلادی، در پنج ایالت حساس و کلیدی از شش ایالت مهم آمریکا پیشتاز است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بایدن با اختلاف چهار تا ده درصد در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا از ترامپ شکست خورده و تنها در ایالت ویسکانسین با دو درصد بالاتر از ترامپ قرار دارد.

در تحلیل نظرسنجی فوق و دیگر نظرسنجی‌های صورت گرفته، می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیل کاهش محبوبیت بایدن در تقابل با ترامپ، عملکرد کاخ سفید در جنگ غزه بوده است.

میانگین نظرسنجی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد رأی‌دهندگان مستقل، دیگر حاضر به حمایت از دولتی جنگ‌طلب در راس معادلات سیاسی و اجرایی واشینگتن نیستند.

مخالفت علنی بایدن و بلینکن با آتش‌بس و حمایت مطلق آنها از نسل‌کشی و کودک‌کُشی رژیم اشغال‌گر قدس در غزه، منجر به روی‌گردانی تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی از بایدن شده است.

در مقابل، ترامپ بارها در سخنانش مدعی شده که اگر در رأس قدرت حضور داشت، جنگی میان غزه و اسرائیل در نمی‌گرفت!

گرچه نام ترامپ نیز با ترور و توحش گره خورده و او به دنبال ماهی‌گیری از این آب گل‌آلود در جهت منافع انتخاباتی خود است، اما بازی مطلق دولت بایدن در زمین نتانیاهو و کابینه افراطی‌اش، نقش مهمی در تغییر ذائقه رأی‌دهندگان آمریکایی به ضرر دموکرات‌ها داشته است.

نکته قابل تامل اینکه؛ حمایت از بایدن در میان هم‌حزبی‌های او نیز به پایین‌ترین سطح ممکن از ابتدای حضورش در کاخ سفید تاکنون رسیده و تقریبا یک چهارم (26 درصد) از دموکرات‌ها دیگر حاضر به حمایت از رئیس جمهور فعلی آمریکا نیستند.

این به این معناست که؛ چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، جمهوری‌خواهانِ مخالف ترامپ تبدیل به پاشنه آشیل او در رقابت با بایدن شدند، این بار این معادله می‌تواند کاملا بر عکس شود!

از سویی؛ یکی از اصلی‌ترین دلایلی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه‌ی صهیونیست و جنگ‌طلب دولت بایدن طی دو روز اخیر سخن از آتش‌بس موقت در غزه به میان آورده، بازتاب نتایج نظرسنجی‌های داخلی آمریکا در اردوگاه انتخاباتی دموکرات‌ها است.

به بیان دقیق‌تر؛ بایدن به بهای کسب حمایت لابی آیپک در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، مشغول مدیریت صحنه جنگ و حتی خط‌دهی به رژیم اشغال‌گر قدس در شیوه بمباران و نسل‌کشی در غزه است.

این همان قمار دو سر باخت رئیس جمهور آمریکا، محصول توحش و فقدان عقلانیت در حوزه سیاست خارجی این کشور است که از یک سو آمریکا را با تبعات و عواقب ناشی از جنگی که خود در پشت پرده آن قرار دارد مواجه ساخته و از سوی دیگر، پایگاه خود در میان رأی‌دهندگان آمریکایی را نیز به صورتی معنادار از دست داده است.

پایان پیام/ت/ ت 13
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول