اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

همایش «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» در قم برگزار می‌شود

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» با سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی علمای برجسته حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود.

همایش «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین الهی‌نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن‌ها که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه در قالب سلسله همایش‌های نظریه انتظار با مشارکت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با همکاری قطب تعمیق ایمان دینی روز ۱۸ آبان‌ماه برگزار از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: برای این همایش ۴ محور اصلی را در نظر گرفته‌ایم که محور اول مربوط به مفهوم شناسی جریان انحرافی مهدویت، گونه‌شناسی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین معاصر، بستر‌ها و علل پیدایی و گرایش، مبانی و شاخصه‌های جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت معاصر، شیوه‌ها و شگردها می‌ شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: محور دوم با موضوع آسیب‌ها و چالش‌ها همچون معرفتی، اعتقادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده است.

الهی‌نژاد خاطرنشان کرد: محور سوم نیز با موضوع پیشگیری و مواجهه همچون راهبردها و راهکار‌های پیشگیری، راهبردها و راهکارهای مواجهه و آینده‌پژوهی در این همایش ارائه خواهد شد.

وی اشاره کرد: محور پایانی نیز با موضوع رسانه و فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدهاست که به عنوان محور چهارم در این همایش ارائه می‌شود.

الهی‌نژاد با اشاره به تعداد مقاله‌های ارسال شده به این همایش گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱مردادماه فرصت داشتند مقالات خود را برای ما ارسال کنند که بعد از پایان فرصت اعلان شده حدود ۸۵ مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شد.

وی تاکید کرد: در راستای برگزاری این سلسله‌همایش‌های نظریه انتظار تا به امروز ۱۰۰ نشست‌ و کرسی‌های علمی، ۴ کرسی نظریه پردازی، ۲۰ همایش ملی و... برگزار کرده‌ایم.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در نظر داریم مقالات برگزیده در این همایش‌را در مجلات معتبر هدمی و مجموعه مقالات همایش به چاب برسند.

وی در پایان گفت: این همایش روز پنج شنبه ۱۸ آبان‌ماه با سخنرانی آیت‌الله کریمی جهرمی، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول