اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نیرو: ابتدای مسیر هوشمندسازی صنعت برق هستیم

معاون برق و انرژی وزیر نیرو تاکید کرد: از دستاوردهای این نمایشگاه در جهت ارتقای صنعت برق استفاده خواهد شد و با حضور ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر نیرو: ابتدای مسیر هوشمندسازی صنعت برق هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصای خبرگزاری فارس، نشست خبری همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو صبح امروز در وزارت نیرو برگزار شد.

در ابتدای این‌ نشست، همایون حائری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی برق ایران اظهار داشت: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، همچنین برگزاری این فن بازار یک نقطه عطف در پیوند محکم‌تر دانشگاه و صنعت برق است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو تاکید کرد:  از دستاوردهای این نمایشگاه در جهت ارتقای صنعت برق استفاده خواهد شد و با حضور ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این فن‌بازار محلی برای ارائه محصولات با پایه هوش مصنوعی برای رشد بیشتر صنعت برق کشورمان خواهد بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت برق گفت: ما در شروع یک راه بسیار بزرگ هستیم تا در نهایت صنعت برق کشورمان در این بخش هم در جهان مورد توجه قرار گرفته و حرف برای گفتن داشته باشد.

حائری گفت: بیش از ۶۹۰ محصول دانش بنیان از ۳۲۶ شرکت دانش بنیان عرضه شده که از بین آنها ۴۱۰ محصول در نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران عرضه می‌شود.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: ارائه و معرفی محصولات صنایع پشتیبان صنعت برق و نیز محصولات نوآورانه این بخش از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.

این مقام مسئول گفت: امروز در بحث تولید محصولات، انتقال و توزیع برق بیش از 90 درصد به خودکفایی دست یافته‌ایم و نیروگاه‎های متعددی را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها احداث کرده‌ایم به طوری که برخی از تجهیزات و قطعات نیروگاهی داخلی به کشورهای اروپایی صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: فن‌بازا ، نوعی گفت‌و‌گوی بی واسطه در عرضه و تقاضای فناورانه است و ایده‌های فناورانه تجاری‌سازی می‌شوند. البته این نکته مهم است که به هر میزان که هزینه شود، 100 برابر آن بهره‌وری ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با هدف به هم‌رسانی ظرفیت‌های دانش بنیانی کشور و چالش‌ها و نیازهای صنعت برق شکل می‌گیرد، گفت: در جشنواره و فن بازار به دنبال این هستیم افق‌های جدید صنعت برق را به جامعه مخاطبان معرفی کنیم و تحولات صنعت برق را داخل کشور انعکاس دهیم تا در این زمینه گام‌های جدی برداریم.

وی ضمن توضیح ضرورت آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با تحولات نوین صنعت برق، ادامه داد: ما هم در این راستا برنامه داریم تا بتوانیم نیروهای آینده وزارت نیرو را جهت دهی و نیازهای صنعت برق کشور را به جامعه دانش بنیان واحدهای فناوری کشور معرفی کنیم.

حائری گفت: با ارتقای صنعت برق کشور و هوشمند و رویت پذیر نمودن آن، به تسهیلات و فناوری‌های نوینی نیاز است که با ظرفیت داخل کشور و توانمندی‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و نیز جهت‌دهی مناسب از سوی وزارت نیرو در آینده می توانیم علاوه بر کشور خودمان برای کشورهای همسایه محصولات این حوزه را صادر کنیم.

وی افزود: کمک به تامین مالی طرح‌های فناورانه و معرفی ظرفیت‌های واحدهای فناور و شرکت‌‎های دانش بنیان را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره و فن بازار است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول