اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشف بیش از 3 هزار 400 لیتر روغن موتور غیراستاندارد در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از کشف و ضبط 3 هزار 437 لیتر انواع روغن موتور خودروهای مختلف در رامیان و مینودشت خبر داد.

کشف بیش از 3 هزار 400 لیتر روغن موتور غیراستاندارد در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اظهار کرد: تمامی تولید کنندگان‌کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.

حسینی با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان این اداره کل و سایر دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: طی گشت مشترک با دادستانی و عوامل انتظامی شهرستان رامیان و خان ببین، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ لیتر انواع روغن موتور کشف و ضبط شد.

مدیرکل استاندارد استان گفت: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد.

 حسینی از شهروندان خواست تا به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول