اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه ۳۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز دوشنبه مدعی شد حملات پهپادی/راکتی به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه افزایش پیدا کرده است.

پنتاگون: پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه ۳۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز دوشنبه مدعی شد حملات پهپادی/راکتی به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه افزایش پیدا کرده است. 

پاتریک رایدر گفت این پایگاه‌ها از ۱۷ اکتبر تا کنون ۳۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. پنتاگون هفته گذشته شمار این حملات را ۲۷ مورد اعلام کرده بود. 

رایدر در ادامه گفت: «یک بار دیگر می‌گویم ما اطمینان حاصل خواهیم کرد هر گونه اقدام لازم را برای محافظت از نیروهایمان انجام خواهیم داد.»

لحظاتی بعد از این اظهارات رایدر مقاومت اسلامی عراق خبر داد که از بامداد امروز دوشنبه، چهار پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را در سوریه و عراق، شش بار هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: سه حمله به پایگاه عین الاسد در غرب عراق و یک حمله به هر کدام از پایگاههای نزدیک به اربیل در شمال عراق، تل البیدر در شمال سوریه و التنف در جنوب سوریه صورت گرفته است.

این گروه مقاومت تأکید کرد که این حملات با سلاحهای مناسب صورت گرفته و به اهداف نیز اصابت کرده است.

شبکه خبری المیادین نیز ساعتی پیش، گزارش داد که یک پهپاد انتحاری، پایگاه اشغالگران آمریکایی را در شمال شرق سوریه هدف قرار داده است. این پایگاه در نزدیکی روستای «قصرک» در شمال الحسکه واقع در شمال شرق سوریه قرار دارد.

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌ و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند.

حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود در عراق را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از این کشور خارج کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره حملات رژیم صهیونیستی در غزه هم گفت که در حال حاضر درگیری‌ها تنها به غزه محدود است و تل‌آویو در حال مبارزه با حماس است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول