اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ارتقای کیفی نفت کوره دو پالایشگاه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ایرانی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در شرایطی که نفت تولیدی ایران در حال سنگین‌تر شدن است و استانداردهای زیست‌محیطی نیز سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، ما باید به سمت ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌ها حرکت کنیم.

ارتقای کیفی نفت کوره دو پالایشگاه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ایرانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، امروز در مراسم امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در دو پالایشگاه کرمانشاه و لاوان عنوان کرد: وزارت نفت چندین سال است که رتبه اول را در بین دستگاه‌ها در حوزه قراردادهای امضا شده با شرکت‌های دانش‌بنیان را به دست می‌آورد و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با وزارت نفت بین 500 تا 600 شرکت است.

وی افزود: این باور ملی در صنعت نفت به عنوان موتور محرکه اقتصادی کشور ایجاد شده که باید بر توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تکیه کرده و کار را پیش ببرد. در شرایطی که نفت تولیدی ایران در حال سنگین‌تر شدن است و استانداردهای زیست‌محیطی نیز سخت گیرانه‌تر می‌شود، ما باید به سمت ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌ها و پروژه‌هایی از این دست حرکت کنیم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دو پروژه ارتقای کیفی در پالایشگاه‌های کرمانشاه و لاوان هر چند در مقیاس صنعتی هستند، اما حجم بزرگی ندارند، ولی پروژه‌هایی به شدت تعیین‌کننده محسوب می‌شوند، چرا که این پروژه‌ها خط‌شکن هستند و در صورت موفقیت می‌توانند به عنوان الگو توسط سایر پالایشگاه‌ها اجرایی شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول