اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آفریقای جنوبی دیپلمات‌هایش را از تل‌آویو فرامی‌خواند

به گفته دولت آفریقای جنوبی، پرتوریا همه دیپلمات‌های خود را از تل‌آویو برای رایزنی فرامی‌خواند و همچنین قصد دارد علیه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور اقدام کند.

آفریقای جنوبی دیپلمات‌هایش را از تل‌آویو فرامی‌خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته یکی از وزرای کابینه «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، او به وزارت روابط و همکاری‌های بین‌المللی دستور داده علیه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور اقدام کند و در عین حال دیپلمات‌های آفریقای جنوبی از تل‌آویو برای رایزنی فراخوانده شوند.

به گفته این مقام آفریقای جنوبی، کابینه دولت این کشور به تداوم اظهارات توهین‌آمیز «الیو بلوتسرکوفسکی» سفیر اسرائیل درباره مخالفان جنایت و نسل‌کشی تل‌آویو در غزه اشاره کرد. او گفت موضع سفیر اسرائیل در آفریقای جنوبی بسیار غیرقابل دفاع می‌شود و افزود کابینه تصمیم گرفته به وزارت روابط و همکاری‌های بین‌المللی دستور دهد تا اقدامات لازم را از طریق کانال‌های دیپلماتیک و پروتکل‌ها برای برخورد با رفتار وی انجام دهد. 

به گزارش رسانه‌های آفریقای جنوبی، او نگفت که این اقدامات چه خواهد بود، اما در ادامه سخنانش مخالفت دولت آفریقای جنوبی با بمباران غزه را تکرار کرد و گفت اسرائیل و آمریکا قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت را تضعیف می‌کنند. 

این مقام کابینه گفت: اسرائیل ثبات سیستم جهانی را با رفتار خود علیه فلسطینیان تهدید می‌کند. حمایت آمریکا از اسرائیل آن را قادر می‌کند سیستم جهانی چندجانبه‌گرایی و حکمرانی خوب را تهدید کند و نظم جهانی صلح‌آمیز را در معرض تهدید قرار دهد. 

به گفته وی، بمباران کنونی، تهدید اتمی احتمالی و شکست آمریکا در مهار اسرائیل به این معناست که هر کسی امور را به دست خود خواهد گرفت و هر طور می‌خواهد عمل خواهد کرد. 

این وزیر آفریقای جنوبی در ادامه سخنانش به حملات رژیم صهیونیستی به مدارس، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و غیرنظامیان اشاره کرد و گفت «همانطور که قبلاً گفته شد نسل‌کشی در مقابل دیدگان جامعه بین‌المللی قابل تحمل نیست...و دولت آفریقای جنوبی تصمیم گرفته همه دیپلمات‌هایش را از تل‌آویو برای رایزنی فرابخواند». 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه یکشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ۳۰ روز گذشته در حال پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین است و افزود شمار شهدای حملات این رژیم به نوار غزه به ۹۷۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول