اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی| از حضور وزیر ورزش، شهردار تهران و اعتراض حدادی تا غیبت برادران تاریخ‌ساز

مراسم تجلیل از مدال‌آوران کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در برج میلاد تهران برگزار شد.

تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی| از حضور وزیر ورزش، شهردار تهران و اعتراض حدادی تا غیبت برادران تاریخ‌ساز

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از مدال‌آوران کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با همکاری کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد که حواشی آن را در زیر می‌خوانید:

*قهرمانان و مدال آوران در هانگژو، مربیان و جمعی از پیشکسوتان در سالن حضور دارند.

* علیرضا زاکانی شهردار تهران و پرویز سروری عضو شورای شهر و مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در سالن حضور یافته اند.

*نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی که در هانگژو تاریخ سازی کرده و مدال برنز تنیس روی میز را کسب کردند به دلیل حضور در لیگ فرانسه در این مراسم غایب هستند.

*طبق توافق صورت‌ گرفته، قرار است به دارندگان مدال طلای انفرادی ۱۰۰ میلیون و تیمی ۷۰ میلیون، مدال نقره انفرادی ۷۰ میلیون و تیمی ۵۰ میلیون، مدال برنز انفرادی ۵۰ میلیون و تیمی ۳۰ میلیون تومان و همچنین به سرمربیان تیم‌های مدال‌آور یک سکه بهار آزادی اهدا شود.

* نماینده فراکسیون زنان در‌مجلس برای دقایقی در مورد موفقیت‌های ورزش بانوان صحبت کرد که مورد استقبال بانوان حاضر و تشویق آن‌ها قرار گرفت.

* مجری برنامه هنگام معرفی حسن یزدانی و قبل از اعلام نام او، گفت "باید بگوییم شاه داماد" که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که در ردیف جلو نشسته بود به مجری اعلام کرد همه اعضای تیم ملی کشتی ازدواج کرده‌اند.

 

* پس از معرفی یزدانی، زارع، گنج زاده و موسوی، برای دقایقی برنامه استندآپ کمدی اجرا شد.

* اجرا کننده برنامه استندآپ کمدی در لحظاتی که پیرامون بدنسازی صحبت می‌کرد، از حضار سالن درخواست کرد برای هادی چوپان دست بزنند و قهرمان پرورش اندام کشورمان مورد تشویق شدید حضار قرار گرفت. اجرا کننده این برنامه همچنین اعلام کرد؛ آقای چوپان ما می‌دانیم شما قهرمان هستید.

* اجرا کننده استندآپ کمدی در بخشی پیرامون جواد خیابانی صحبت و اعلام کرد؛ " مصاحبه‌های زیادی از او دیدم و متوجه شدم برای خودش قانونی دارد که سوال شما سوال شماست و جواب من جواب من است. جواب من هیچ ربطی به سوال شما ندارد!" و در ادامه به برخی از جملات معروف خیابانی مانند انتخاب حشمت مهاجرانی از بین کی‌روش و برانکو اشاره کرد!

* در ادامه مراسم روزبه نعمت الهی ترانه معروف خودش در مورد ایران را اجرا کرد.

* کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان حدودا یک ساعت بعد از آغاز مراسم وارد سالن شد.

 


*هاشمی: دشمنان تلاش کردند موفقیت‌ها را نادیده بگیرند اما قهرمانان ما نشان دادند می‌توانند افتخار آفرینی کنند

در ادامه مراسم، مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان کشورمان در هانگژو، گفت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و غزه را گرامی می‌دارم. امیدواریم هرچه سرتر جنگ نابرابر و مظلوم کشی‌ها در دنیا بر اساس منشور المپیک تمام شود. 

وی ضمن تشکر از حمایت‌های نهادهایی مانند شهرداری تهران، عنوان کرد: این مراسم نقطه عطفی در ورزش کشور است. در افتتاحیه و اختتامیه هانگژو مورد جالبی که دیدیم؛ میز‌بان‌های واقعی شهرداران بودند.. عمده بار روی دوش آن‌ها و حوزه مدیریت شهری بود. پرچم بازی های آسیایی را شهردار هانگژو تقدیم شهردار ناگویای ژاپن برای بازی های ۲۰۲۶ کرد. 

وی افزود: این اتفاق خوبی است که جوانان محلی ما از طریق ارتباطی که با فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به وجود می‌آید و شاید یکی از بهترین روش‌های استعداد یابی باشد، افتخاراتی را کسب کنند و قهرمانان ما بتوانند پرچم ایران را به اهتزاز در بیاروند. 

هاشمی گفت: کسب موفقیت در میادین بین المللی نشان از تلاش کل کشور است و خروجی آن از طریق اعزام‌ها مشخص می‌شود. امیدواریم ابن حمایت‌ها را در المپیک پاریس هم داشته باشیم. این مراسم می‌تواند برای شهرداران و استانداران دیگر الگو باشد. افراد زیادی برای برگزاری این مراسم تلاش کردند و امیدوارم در استان‌های مختلف هم آن را داشته باشیم. اطلاع دارم که در استان‌های دیگر هم ما این برنامه تجلیل را برگزار می‌کنند که جای قدردانی دارند. 

وی با اشاره به موفیت بانوان ورزشکار کشورمان، افزود: در حوزه بانوان، خانم های ما در شرایط نا برابر این نتایج را گرفتند.  ما فقط با ۲۷۶ ورزشکار حضور پیدا کردیم که بانوان کمتر از ۹۰ نفر بودند. با اینحال خانم‌ها رکورد زدند. امکانات ما در آن حد نبود اما اولین و آخرین مدال ما را بانوان گرفتند. این جای قدردانی دارد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: همانطور که در منشور المپیک قید شده، ان‌شاءالله بتوانیم در شرایط برابر بانوان را اعزام کنیم و مدال‌های بیشتری هم داشته باشیم. در ۵ رشته عزیزان واقعا تاریخ‌سازی شد. دولت حمایت‌های خوبی در دو سال‌گدشته داشت و خیلی از نهادها همکاری کردند. به خاطر کیفی سازی، ۵رشته قرار نبود در هانگژو شرکت کنند در آخرین لحظات با حمایت رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش توانستیم این رشته‌ها را نهایی و تاریخ‌سازی کنیم.

وی افزود: کسی فکر نمی‌کرد ورزشکاران ما بتوانند در شطرنج طلا بگیرند. در تنیس روی‌ میز بعد از موفقیت تیمی مقابل ژاپن، ۱۳۰ میلیون نفر شهروند چینی این موفقیت را در سایت سفارت ایران در چین به عنوان یک خبر خوب دانستند، کامنت گذاشتند و ابراز خوشحالی کردند. در ژیمناستیک کسی فکر نمی‌کرد حتی به مدال نزدیک شویم اما نقره گرفتیم. همینطور در مورد اسکیت و دوچرخه سواری کوهستان،  باید همه رشته‌ها را حمایت کنیم. رشته‌های جدید باید جایگاهی برای مدال باز کنند. رشته‌های پر مدال زیادی داریم که در گرفتن مدال محروم هستیم. 

هاشمی گفت: کمتر از ۳سال تا بازی‌های آسیایی زمان داریم. امیدوارم با ادامه حمایت‌ها بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم. بسیار تلاش کردند که ناامیدی ایجاد کنند و موفقیت‌های ما نادیده گرفته شود اما قهرمانان ما با تمام مشکلات نشان دادند در عرصه‌های بین المللی می‌توانند افتخار آفرینی کنند. برای همه بزگواران آرزوی توفیق دارم .انتظار دارم حمایت شهرداری و شورای شهر را برای موفقیت‌های بعدی هم داشته باشم.

*زاکانی: تلاش برای پیوند ورزش عمومی و شهروندی با ورزش قهرمانی هدف جدی ماست

پس از صحبت‌های هاشمی، شهردار تهران نیز روی سن رفت و دقایقی به صحبت پرداخت‌. وی در این مراسم اظهار داشت: به حضور در جمع افتخارآفرینان ایران اسلامی مفتخریم. امیدواریم روزبه‌ روز بر رونق افتخارات و تلاش‌ها افزوده شود. حضور امروز تقدیر از غیرت، همت، بزرگی و اراده شماست. این که کسی بتواند در رقابت‌های مختلف خلق افتخار کند، یک زمینه‌ای دارد. شهرداری تهران سال قبل قهرمان شهر را با ۶۰۰ هزار نفر در ۱۶ رشته داشت و امسال به یک میلیون نفر در ۲۰ رشته ورزشی رسیده است.

وی ادامه داد: همراهی با مجموعه‌های فعال در عرصه ورزش و تلاش برای پیوند ورزش عمومی و شهروندی با ورزش قهرمانی با استعدادیابی دقیق، هدف جدی ماست. امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت گام‌های بلندتری را برداریم. این غیرت و بزرگی مردم غزه هم در این روزها ستودنی است.

* پس از این، مراسم اهدای جوایز آغاز شد و مدال آوران کشورمان جوایز خود را از مقامات و مسوولان حاضر در مراسم دریافت کردند.

* مجری برنامه اعلام کرد جوایز نقدی مدال آوران تا فردا به حساب آنها واریز خواهد شد.

*اعتراض احسان حدادی به ترک سالن از سوی برخی ورزشکاران

احسان حدادی، نایب قهرمان بازی های آسیایی هنگامی که قصد داشت جایزه خود را دریافت کند، پشت تریبون رفت و صحبت هایی اظهار داشت: به عنوان کسی که 20 سال در ورزش حرفه ای بودم، از ورزشکاران و قهرمانان تقاضا دارم که وقتی جایزه خود را دریافت می کنند، در سالن بمانند و دیگر ورزشکاران را تشویق کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انتظار داشتیم دوومیدانی رشته آخر برای تجلیل نباشد، چون ورزش اول المپیک است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول