اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تولید ۱۰۰ هزار محتوای رسانه‌ای پاسخ به شبهات دینی در شبکه ولایت

مدیر موسسه جهانی ولایت با اشاره به اینکه رویکرد اصلی این موسسه نشر معارف اهل بیت(ع) در قالب رسانه است، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار محتوای رسانه‌ای برای پاسخ به شبهات روز دنیا در موضوعات مختلف همچون فقهی، کلامی، خانواده و سبک زندگی توسط شبکه جهانی ولایت در ۵ زبان تولید شده است.

تولید ۱۰۰ هزار محتوای رسانه‌ای پاسخ به شبهات دینی در شبکه ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی ظهر امروز در نشست خبری معرفی و تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای شبکه جهانی ولایت در عرصه بین الملل و ضرورت توسعه زبانی که در سالن جلسات دفتر خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه موسسه جهانی ولایت ۱۳ سال پیش تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی راه‌اندازی شد، گفت: رویکرد اصلی این موسسه نشر معارف اهل بیت(ع) در قالب رسانه است که به حمدالله تا امروز در ۴۸ کشور قاره‌های مختلف دنیا مخاطب فعال دارد.

وی با اشاره به اینکه ما امروز شاهد حجم گسترده القای شبهات به دین، مذهب شیعه و مباحث توحیدی هستیم، افزود: متاسفانه پاسخ تولیدات رسانه‌ای نسبت به این شبهات بسیار اندک است که می‌طلبد اقدامات جدی‌تری در این راستا انجام شود.

مدیر موسسه جهانی عنوان کرد: خروجی شبکه ولایت مانند حوزه علمیه و دانشگاه است؛ اگرچه جذب مخاطب حداکثری اولویت هر رسانه است، ولی در مواردی جذب حداکثری مخاطب به هر قیمتی متناسب با سیاست‌های رسانه نیست؛ بلکه ضرورت دارد تا از رسانه در بیان مباحث معنوی، علمی و فطری استفاده شود و به کیفیت بیان و ارائه مباحث به مخاطب توجه شود که این موضوع اولویت در شبکه‌های ولایت می‌باشد و ما با حفظ این کیفیت، کمیت را نیز در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه آنچه که شبکه ولایت را از شبکه‌های مشابه دیگر تمییز کرده، قوت و غنای علمی است، اضافه کرد: گروه‌های علمی مختلف و متخصصی برای تولید محتوای شبکه‌ ولایت شکل گرفته و تمام برنامه‌های شبکه از نظارت، کنترل و بررسی گروه‌های علمی می‌گذرد و این گروه‌ها از بزرگان علمی حوزه علمیه هستند.

علوی گفت: از جمله این گروه‌های علمی میتوان به گروه فقه و احکام، کلام و ادیان، مهدویت، سیاسی و اجتماعی، خانواده و سبک زندگی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: شبکه ولایت شبکه‌ای است که اگر مدتی کسی با آن انس بگیرد، می‌تواند در مباحث دینی غنای علمی پیدا کند و به پاسخ شبهات مرتبط با موضوعات مختلف علوم دینی و مذهبی برسد.

مدیر موسسه جهانی ولایت اظهار کرد: شبکه‌های ولایت در پنج زبان فارسی، آذری، عربی، آفریقایی و انگلیسی فعال است که ان شا الله در آینده به ۱۲ زبان خواهد رسید؛ از زبان فارسی، از ۴۸ کشور و در زبان آفریقایی از ۱۲ کشور مخاطب فعال داریم.

وی بیان کرد: سامانه رصد شبکه ولایت، سامانه هوشمندیست که در آن تمام شبکه‌های ماهواره‌ای، کانال‌ها و صفحات فعال فضای مجازی و پایان‌نامه‌ها و مقالاتی که در حوزه دین شبهه دارند، هر روز رصد می‌شود و پس از دسته بندی و بررسی کارشناسی آن شبهات، موضوعی که بیشترین شبهه و مخاطب را داشته باشد، به گروه‌های علمی می‌رسد و پس از تایید گروه به پاسخ آن شبهه‌ها در شبکه‌های ولایت، نشریه و صفحات فضای مجازی ولایت پرداخته می‌شود.

علوی خاطر نشان کرد: سامانه رصد یکی از قوت‌های شبکه ولایت است و بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ شبهه و پاسخ آنها، در این سامانه تولید و منتشر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبکه زبان آفریقایی ولایت، عنوان کرد: وجود یک تریبون شیعی در آفریقا باعث شده گروه‌های هنری، تصویری، دوبلوری و نمایشی ایجاد شده که از ظرفیت پخش در شبکه ولایت برای آنها استفاده می‌شود.

مدیر موسسه جهانی ولایت ابراز کرد: محتواهای تولیدی در شبکه‌های ولایت، منحصر به گروه سنی خاصی نیست و برای همه رده‌های سنی ما تولید برنامه داریم.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول