اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مسئولین در خصوص مطالبات مردمی پاسخگو باشند

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: مسئولین باید در خصوص مطالبات عمومی و به حق مردم همواره پاسخگو و پیگیر باشند چون مردم مهمترین رکن اعتمادآفرین حاکمیت هستند.

مسئولین در خصوص مطالبات مردمی پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فاروج اظهار کرد: مسؤولان باید در خصوص مطالبات عمومی و به حق مردم همواره پاسخگو و پیگیر باشند چون مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین رکن اعتمادآفرین حاکمیت هستند.

وی گفت: ممکن است در هر حوزه قضایی و به فراخور وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، مطالباتی مطرح شود که به عنوان نگرانی و دغدغه اصلی آن منطقه به شمار می رود لذا پیگیری این قبیل مسائل تا حصول نتیجه مطلوب باید در اولویت مدیران قضایی باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: افزایش کمی و کیفی برخی جرائم از قبیل سرقت را در سطح کشوری و استانی، همچنان به عنوان یک نگرانی مهم دستگاه قضایی بود و تلاش در جهت پیشگیری و مقابله با این موارد را یک مطالبه جدی مردمی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای اجرای سیاست های پیشگیرانه، نیاز به همکاری و همراهی دارد، بیان کرد: برخورد با جرائمی مانند سرقت و نیز مقابله با عوامل مخل نظم و امنیت و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار مدیران قضایی قرار گیرد و در مسیر اجرای سیاست های پیشگیرانه از همه ظرفیت های ممکن از جمله توانمندی های ائمه جمعه و جماعات و دیگر دستگاه هایی که دارای قابلیت های مساعدت و حمایت هستند به نحو شایسته استفاده شود.

مقام عالی قضایی استان گفت:هر چه برای مردم تلاش شود و به آنها پاسخگو باشیم و از طرفی در انعکاس عملکردها و فعالیت ها قوی و دقیق عمل کنیم می توانیم شاهد بالا رفتن سطح اعتماد افکار عمومی در جامعه باشیم.

وی در خصوص افزایش رو به رشد جرم سرقت گفت: این قبیل جرائم واقعا مردم را اذیت می‌کند و مؤلفه‌های امنیتی و احساس روانی امنیت در جامعه را در سطوح مختلف تحت تأثیر قرار می دهد لذا در حال حاضر مدیران قضایی باید با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هماهنگ باشند و در موارد مقتضی تلاش شود با اعمال محدودیت های قانونی و سختگیری های بیشتر در موارد بهره مندی از تأسیسات قانونی مانند اعطا مرخصی، آزادی مشروط، عفو و بند باز، مخاطرات و تهدیدات را به حداقل برسانند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول