اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در ایلام

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۲ نفر به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در ایلام

لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۲ نفر به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در استان ایلام مراجعه کرده اند. 

وی افزود: از میزان تعداد ۸ هزار و ۹۴۸ نفر شرایط جسمانی مناسب را جهت اهدا خون داشته و موفق به این امر شده اند.

عاصم آبادی با اشاره به اینکه، از این میزان اهدا کننده تعداد یک هزار و ۴٠۵ نفربرای اولین بار خون اهداکردند، خاطرنشان کرد: همچنین ۵۶۴ نفر از اهدا کنندگان بانوان بودند.

وی با تاکید بر اینکه، بیش‌ از ۳۰ تیم سیار با هزار و ۸۰۳ مراجعه کننده داشته اند که یک هزار و ۶۰۳ اهداء خون سالم و کامل داشته‌اند، تصریح کرد: این میزان مراجعه به پایگاه های سیار در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش‌ از ۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: در حوزه انتقال خون در استان ایلام ۲ پروژه مهم از قبیل احداث مرکز خون‌گیری در شهرستان های ایوان و دهلران در دست اجراست که بیش‌ از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عاصم آبادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توانستیم پاسخ‌گوی ۱۰۰ درصدی نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان باشیم به طوری که ۱۰ هزار و ۱۱۹ واحد خون بین این مراکز توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش چشمگیر مراجعات مردمی برای اهدای خون از مردم نوع‌دوست استان ایلام تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون همچون گذشته یاریگر نیازمندان خونی و فرآورده‌های خونی باشند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول