اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جشنواره بومی و محلی «دیار علویان» در نور برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور گفت: به مناسبت هفته مازندران جشنواره بومی و محلی با عنوان «دیار علویان» در دهستان لاویج نور برگزار می‌شود.

جشنواره بومی و محلی «دیار علویان» در نور برگزار می‌شود

عبدالرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، اظهار کرد: در آغاز بزرگداشت هفته مازندران جشنواره بومی و محلی با برنامه‌هایی متنوع و زیبا روز جمعه ۱۹ آبان ماه در بخش چمستان و در روستای رئیسکلای دهستان لاویج برگزار می‌شود.  

وی افزود: دهستان لاویج نیز مانند بیشتر مناطق مازندران دارای پیشینه فرهنگی، بومی و گردشگری است که همگان این منطقه زیبا را به نام روستایی در دل تاریخ یا بهشت گمشده می‌شناسند و چون نگینی در میان دره‌های جنگلی رشته کوه‌های البرز می‌درخشد.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، تصریح کرد: با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته مازندران و همراهی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی جشنواره بومی و محلی «دیار علویان» در سالن ورزشی شهید کیانی دهستان لاویج و در بخش‌های متنوعی چون جشنواره غذاهای بومی، امیری خوانی، نمایشگاه آثار هنرهای سنتی و دستی مردم لاویج، رونمایی کتاب، شعرخوانی شاعران بومی، همایش نقاشی کودکان، موسیقی محلی و... با همراهی بخشداری چمستان و دهیاری‌های دهستان لاویج برگزار می‌شود.  

رشیدی گفت:  برگزاری برنامه‌های فرهنگی و محلی در سطح شهرستان می‌تواند فرزندانمان را با فرهنگ، آداب و سنن آشنا کرده و بر دانش فرهنگ محیط زندگی آنها بیافزاید. 

پایان پیام/۸۶۰۲۳/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول