اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به فرمانداری اراک یا وزارت کشور مراجعه کنند

فرماندار اراک گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان برای ثبت‌نام به فرمانداری اراک مراجعه کنند.

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان  به فرمانداری اراک یا وزارت کشور مراجعه کنند

امیر هادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آغاز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از امروز اظهار کرد: داوطلبانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، باید برای ثبت‌نام به فرمانداری اراک، قم و یا وزارت کشور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام حضوری است و داوطلبان تا ۲۰ آبان ماه فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند، افزود: فرمانداری اراک از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر هر روز آماده انجام مراحل ثبت‌نام است.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه تمامی اقدامات و تدابیر لازم برای ثبت‌نام داوطلبان در فرمانداری فراهم و اندیشیده شده است، گفت: داوطلبان باید شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد  با به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس‌دار، کارت ملی، مدرک سطح چهار حوزه تأیید شده حوزه علمیه قم، مشهد و اصفهان، ۲ قطعه عکس ۴×۶ به فرمانداری و یا وزارت کشور مراجعه کنند.

هادی تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی-اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد را از شرایط داوطلبین خبرگان رهبری برشمرد.

وی همچنین با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب گفت: کار بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی آغاز و تا پنج شنبه ادامه دارد.

به گفته وی پس از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی، اسامی به هیات نظارت استان ارسال خواهد شد.

 پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول