اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی در مراجع قضایی تسریع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه دادگستری در اجرای سند تحول قضایی و جلب رضایتمندی بیشتر مردم اقدام به تدوین شیوه‌نامه‌ای برای رسیدگی به تصادفات جرحی کرده است، گفت: اهداف تدوین این شیوه‌نامه کاهش اطاله دادرسی و تسریع در پرداخت خسارات بدنی مصدومان تصادفات و نتیجه آن ترویج و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ صلح و سازش است.

رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی در مراجع قضایی تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدنصرالدین صالحی گفت: دادگستری در اجرای سند تحول قضایی و جلب رضایتمندی بیشتر مردم اقدام به تدوین شیوه‌نامه‌ای برای رسیدگی به تصادفات جرحی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اهداف تدوین این شیوه‌نامه کاهش اطاله دادرسی و تسریع در پرداخت خسارات بدنی مصدومان تصادفات است و نتیجه آن ترویج و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ صلح و سازش است.

وی تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن شیوه‌نامه جدید نحوه رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی، این پرونده‌ها پس از تکمیل در مراجع انتظامی، به شوراهای حل اختلاف ارجاع و پس از هماهنگی با مراجع مربوطه از جمله شرکت‌های بیمه با قید فوریت نسبت به پرداخت دیات مصدومان تصادفات اقدام می‌شود.

صالحی افزود: در خصوص تصادفات منجر به فوت و یا تصادفاتی که منوط به اظهار نظر مقام قضایی و صدور حکم است، همچنان مراحل رسیدگی در دادسرا و دادگاه‌ها پیگیری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه جدید نحوه رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی از پانزدهم آبان‌ماه سال جاری در استان اجرایی می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول