اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

سهیل اسعد: مردم دنیا دیگر از اسرائیل نمی‌ترسند

سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی دین اسلام گفت: ذات پلید اسرائیل برای همه دنیا آشکار نبود ولی امروز برای همه روشن و واضح است. باید یک بازنگری درباره اسرائیلی‌ها داشته باشیم که آیا اینها واقعاً از جنس انسان هستند یا مخلوقاتی متفاوت هستند که فقط ظاهر انسان دارند.

سهیل اسعد: مردم دنیا دیگر از اسرائیل نمی‌ترسند

سهیل اسعد مجری تلویزیون و مبلغ آرژانتینی دین اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره عملیات طوفان الاقصای محور مقاومت و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اتفاقاتی که اخیراً کل جهان شاهد آن هستند، چند وجه متفاوت دارد. اول اینکه بهانه‌هایی که رژیم غاصب اسرائیل در طول این سال‌ها برای مظلوم نمایی و دفاع از خودش داشت تمام شد و مردم جهان حقیقت اسرائیل را فهمیدند. درواقع درک عمیق و آگاهی جدیدی بین ملت‌ها ایجاد شد. 

وی با اشاره به تجربه شخصی خود درباره مساله فلسطین، افزود: تا چند سال پیش در برخی کشورها اگر می‌گفتیم فلسطین، خیلی‌ها اصلاً نمی‌دانستند از لحاظ جغرافیایی کجا قرار دارد. در بعضی از مناطق آمریکای لاتین ما باید اول توضیح جغرافیایی می‌دادیم که افراد متوجه شوند وقتی از فلسطین حرف می‌زنیم دقیقا منظورمان کجاست.

اسعد ادامه داد: قبلاً وقتی مردم و ملت‌ها برای حمایت از فلسطین تظاهرات می‌کردند هیچ پشتوانه‌ای از سوی دولت‌ها نداشتند چون اسرائیل و آمریکا این تظاهرات‌ها را کم‌اهمیت جلوه می‌دادند اما امروز دولت‌ها متوجه شده‌اند که نمی‌شود نسبت به این تظاهرات‌ مردمی بی‌تفاوت بود و یک ایدئولوژی ضدصهیونیستی پشت این قیام‌های مردمی وجود دارد. این یک تعامل جدید بین ملت‌ها و دولت‌هاست. قبلاً می‌گفتیم فقط نخبه‌ها از ماجرای فلسطین باخبر هستند و عموم مردم دنیا بی‌خبر هستند اما امروز همه ملت‌ها از ماجرای فلسطین درک عمیقی پیدا کردند و همانطور که این روزها می‌بینیم، نه فقط نخبه‌ها بلکه عموم مردم دنیا نیز به خیابان‌ها آمده‌اند.

این مجری تلویزیونی تصریح کرد: مطالبات مردمی همیشه در جهان وجود داشته است اما غالباً ملت‌ها درباره مطالبات اختلاف نظر داشتند و گاهی یک ملت مطالبه‌ای مخالف ملتی دیگر داشت اما در ماجرای فلسطین، ملت‌ها با هم هماهنگ هستند و یک توافق و اتحاد جهانی به وجود آمده است. ما چند سال پیش یک سازمان مردم نهاد (NGO) تأسیس کردیم  که با ۲۰۰ شهر معروف جهان در ارتباط بود و در آنجا به ملل مختلف می‌فهماندیم که وقتی می‌خواهند مطالبه، اعتراض، تظاهرات یا قیام کنند باید یک هدف واحد و مشترک داشته‌باشند. چند سال پیش نیاز بود برای متحد کردن ملل، سازمان مردم نهاد (NGO) ایجاد کنیم اما امروز بدون نیاز به هیچ پشتوانه‌ای ملت‌ها خودجوش و متحدانه به یک شعار واحد برای حمایت از فلسطین رسیده‌اند.

سهیل اسعد با بیان اینکه در ماجرای طوفان الاقصی، حرکت مقاومت متفاوت بود، اظهار داشت: ضربه‌‌ای که مقاومت فلسطین به اسرائیل زد یک موج رسانه‌ای بسیار مؤثری در دنیا ایجاد کرد. امروز عنصر رسانه نسبت به تاریخ مقاومت فلسطین، با یک مدیریت رسانه‌ای بسیار دقیق که می‌داند چه بگوید، چگونه بگوید، چه‌ زمانی بگوید و در چه قالبی بگوید، خیلی حرفه‌ای‌تر، علمی‌تر و جهانی‌تر شده است. 

وی افزود: بنده چون همیشه پیگیر مسائل فلسطین بودم و هویت اسرائیلی‌ها را می‌شناسم در ماجرای اخیر چیز جدیدی ندیدم. وحشی‌گری، غضب و حیوانیت از اوصاف ذاتی و جوهره‌ی وجودی اسرائیل است اما نکته اینجاست که ذات پلید اسرائیل برای همه دنیا آشکار نبود و خیلی‌ها نمی‌دانستند که اسرائیل چقدر خبیث است ولی امروز برای همه، روشن و واضح است. احساس می‌کنم این روزها باید یک بازنگری درباره اسرائیلی‌ها داشته باشیم که آیا اینها واقعاً از جنس انسان هستند یا مخلوقاتی متفاوت هستند که ظاهر انسان دارند ولی بویی از انسانیت نبرده‌اند.

این مبلغ آرژانتینی دین اسلام تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های رسانه‌ای که داشتم، دیدم خیلی از مردم آرژانتین که قبلاً اظهار نظر نمی‌کردند، امروز در میدان رسانه نسبت به ماجرای اخیر اظهار نظر می‌کنند. نکته خوب دیگر این بود که حتی یهودیان آرژانتین هم بیانیه‌های ضدصهیونیستی صادر کردند و برای دفاع از فلسطین حرف‌های منطقی و معقولی زدند. البته به نظرم نه تنها آرژانتین بلکه کلاً آمریکای لاتین نسبت‌ به‌ این‌ اتفاقات همیشه معقول‌تر بوده‌اند. چند روز پیش یکی از دوستانم در برزیل فیلمی برایم فرستاد که در  آن حدود ۵۰ شخصیت بسیار مشهور برزیلی بدون هیچ ترسی علیه اسرائیل صحبت کردند. انگار دیگر ترس از اسرائیل‌ستیزی رفع شده است تا جایی که حتی خیلی از سلبریتی‌های مطرح دنیا ترسشان ریخته است.

گفتنی است سهیل اسعد که ادگاردو روبین نامیده می‌شد، در شهر «بوینس آیرس» آرژانتین از والدینی مهاجر از لبنان که اصلیتی شیعه داشتند به دنیا آمد اما آداب اسلام و تشیع در این خانواده جریان نداشت و او نیز در مدارس و محیط مسیحی پرورش یافت اما در نهایت شیعه اثنی عشری شد.

وی فارغ التحصیل دکتری رشته تمدن اسلامی از دانشگاه بیروت و دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامعه المصطفی (ص) در قم است.

سهیل اسعد، بخشی از سال را در ایران و در شهر قم زندگی می کند و بخش دیگر سال را در ۲۵ کشور دنیا به فعالیت فرهنگی می پردازد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول