اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  هنر و رسانه

جزئیات نمایشگاه کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای‌معاصر تهران

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر نمایشگاه کارتون و کاریکاتور که با حضور هنرمندان آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران درحال برگزاری است، گفت: علاوه بر کارگاه‌های تخصصی، ضبط‌های استودیویی که با این هنرمندان صورت می‌گیرد در آینده به محصولاتی برای تلویزیون تبدیل خواهد شد.

جزئیات نمایشگاه کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای‌معاصر تهران

سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران و وبگاه ایران کارتون در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره نشست‌های تخصصی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور که در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است، گفت: ما نزدیک به ۳۰ سال است که با آمریکای لاتین تعامل داریم و به این نتیجه رسیدیم که نتیجه این تعامل به یک رویداد بزرگ هنری که ۱۵ کشور این منطقه را در بر می‌گیرد، تبدیل شود. ما این هدف را در دستور کار قرار دادیم و طراحی موزه هنرهای معاصر، طراحی کتاب و مباحث پژوهشی با بزرگترین اساتید و پروفسورهای عرصه‌ی هنر کارتون و کاریکاتور صورت گرفت و در آخر از هنرمندان دعوت کردیم که  ۹ هنرمند از کشورهای کوبا، مکزیک، کلمبیا، برزیل و ونزوئلا حضور یافتند.

وی افزود: ایوان ارنستو لیرا گومز از ونزوئلا، خوزه ارتورو کمچز از مکزیک، اریستیدس گررو، رامیرو زادویا سانچز، بردی رودیگرز و آدن ایگلسیاز تولدو از کوبا، رائول فرناندو زولتا از کلمبیا، کینه و لویس کارلوس فرناندز از برزیل هنرمندان آمریکایی حاضر در این نمایشگاه و کارگاه های تخصصی آن هستند.

دبیر نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین ادامه داد: با توجه به اینکه این هنرمندان از چهره‌های برگزیده آمریکای لاتین هستند بنا بر این شد که علاوه بر ضبط‌های استودیویی که با این افراد صورت می‌گیرد که در آینده به یک سری محصولات برای تلویزیون تبدیل خواهد شد، یک سری نشست‌ها و ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز داشته باشند. زمانی که ما این رویداد را شروع کردیم درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی و فلسطین اتفاق نیفتاده بود اما بعد از عملیات طوفان الاقصی چون آمریکای لاتین در بحث مقاومت و استکبارستیزی بسیار جدی فعالیت می‌کند، یک گالری مجزا برای غزه در این رویداد در نظر گرفتیم که در بخش غزه بیش از ۶۰ کار ارائه شده است.

گفتنی است، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین ۱۱ تا ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است.

نشست تخصصی و کارگاه کارتون به عنوان یکی از بخش‌های جنبی این نمایشگاه، امروز شنبه ۱۳ آبان با حضور رامیرو زاردویا سانچز از کشور کوبا، رائول فرناندز زولتا از کوبا، ایوان لیرا از ونزوئلا و آرتور کمچس از مکزیک و آریستید هرناندز (ملقب به آرس) کارتونیست سرشناس کوبایی برگزار شده است.

حضور در نشست‌های تخصصی و کارگاه کارتون نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول