اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ستاد بحران گیلان به حالت آماده‌باش درآمد

به گفته‌ محمدرضا حق‌بین، سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان، تمامی نیروها و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان حوزه بحران در آماده‌باش کامل بوده و هشدار و دستورات لازم به تمامی فرمانداران در گیلان صادر شده است.

ستاد بحران گیلان به حالت آماده‌باش درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  در پی نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بامداد امروز تاکنون در گیلان در برخی از نقاط استان شاهد بارش شدید باران به ویژه در مناطق شرقی استان بودیم.

بر اساس اعلام  محمد دادرس رئیس سازمان هواشناسی گیلان، از بامداد شنبه شرایط جوی ناپایدار در منطقه شکل گرفته که پیامد آن بارندگی، رگبار شدید، رعدوبرق، کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما و وزش باد شدید را به‌ همراه خواهد داشت.

 

 


در طی این ۲ روز ارتفاع موج در دریای خزر بین یک تا یک و نیم متر بوده . فعالیت برای انجام‌های کارهای صید و صیادی بسیار نا مناسب است.

بنا بر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، از زمان آغاز بارش‌ها در این استان و در مدت زمان چهار ساعت بیشترین میزان بارش  باران مربوط به شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، کیاشهر و برخی از شهرستان‌های غربی استان بوده است.

بر اساس گفته‌های محمدرضا حق‌بین، سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان، تمامی نیروها و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان حوزه بحران در آماده‌باش کامل بوده و هشدار و دستورات لازم به تمامی فرمانداران در گیلان صادر شده است.

با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گیلان از امروز شنبه ۱۳ لغایت یکشنبه ۱۴ آبان ماه سال ۱۴۰۲ و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان، از شهروندان و مسافرین محترم درخواست می شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند.

شدت بارش باران در گیلان در چند روز آینده به حدی است که شرکت آب منطقه‌ای گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از روز 
 شنبه ۱۳ لغایت یکشنبه ۱۴ آبان ماه سال ۱۴۰۲، از احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌های گیلان خبر داد.

 شرکت آب منطقه‌ای گیلان همچنین از شهروندان خواست با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و همچنین سیلابی شدن رودخانه های استان، برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد ، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول