اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ضرورت تهدید منافع حیاتی اسرائیل برای توقف تجاوز نظامی به غزه

رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی با بیان اینکه ملت فلسطین به اراده جبهه مقاومت و ملت‌های آزاده و نه جامعه بین‌الملل برای توقف کشتار و محاصره مردم غزه امید دارند، گفت: جبهه مقاومت، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه را با تهدید منافع حیاتی صهیونیست‌ها متوقف کند.

ضرورت تهدید منافع حیاتی اسرائیل برای توقف تجاوز نظامی به غزه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی در بیست و نهمین روز تجاوز نظامی خود به نوار غزه از بامداد امروز هم با هدف گرفتن تاسیسات حیاتی و مناطق غیرنظامی اعم از ورودی بیمارستان کودکان النصر در غرب شهر غزه، ژنراتورهای بیمارستان مرکزی الشفاء غزه، آب انبار بزرگ شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و مسجد الاستجابه در جنوب شهر غزه و 10 قایق ماهیگیری فلسطینیان در ساحل رفح و پنل‌های خورشیدی در مناطق مختلف شهر غزه درصدد نابود کردن حیات و زندگی مردم فلسطین است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تا دیروز آمار شهدا را نه هزار و ۲۲۷ نفر خواند و گفت: از این بین سه هزار و ۸۲۶ نفر کودک و ۲ هزار و ۴۰۵ نفر زن هستند و تعداد زخمی‌ها هم به ۲۳ هزار و ۵۱۶ نفر رسیده است.

«یاسر ابوهین» رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی(منتدی الاعلامیین الفلسطینیین) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد تحولات غزه ضمن تقدیر از همگرایی جبهه مقاومت از عراق تا یمن، لبنان و ایران و همچنین ملت‌های آزاده جهان با ملت فلسطین و تهدید منافع حیاتی رژیم صهیونیستی برای وادار کردن آن به توقف تجاوز نظامی علیه غزه گفت که جامعه بین‌الملل و در راس آن آمریکا شریک جرایم رژیم اشغالگر در محاصره غزه و کشتار مردم آن است.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در نوار غزه دست به نسل کشی و پاک سازی نژادی زده است، گفت: اسرائیل با تداوم حملات هوایی خود به نوار غزه و تلاش برای آواره کردن فلسطینیان به دنبال تضعیف روحیه ملت فلسطین در نوار غزه است تا بخصوص مناطق شمالی نوار غزه را از اهالی آنجا تخلیه کند و با نابودی این مناطق، به زعم خود ورود زمینی خود به نوار غزه را تسهیل کند.

 ابوهین با اشاره به اینکه جهان به ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در برابر همه اشکال جنایات رژیم اشغالگر اذعان دارد، گفت: اسرائیل از ۱۷ سال پیش نوار غزه را تحت محاصره خود دارد و به دنبال تجاوز نظامی خود به نوار غزه با تشدید این محاصره از ورود آب، غذا و دارو به این منطقه جلوگیری کرده که حالا با تمام شدن سوخت بیمارستان‌ها و کمبود شدید کالاهای اساسی این منطقه در معرض فاجعه انسانی است، در غزه امروز حداقل امکاناتی برای زندگی اعم از آب، برق و سوخت وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشورهای عربی متاسفانه در طی سال‌های گذشته هیچ اقدامی برای مهار سرکشی رژیم صهیونیستی انجام ندادند والبته ما درباره دولت‌ها صحبت می‌کنیم، نه ملت‌های اسلامی، چون ملت‌ها حامی مقاومت فلسطین هستند و ما هم روی همین ملت‌ها حساب کرده‌ایم که فلسطین، مساله فلسطین و مقاومت فلسطین را یاری دهند.

وی با اشاره به نقش قوی و حامی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه گفت : دولت، ملت و کشور ایران ید طولایی در حمایت از مقاومت فلسطین دارند. ایران در تحقق دستاوردهای مقاومت و در حمایت همه جانبه مالی و نظامی از فلسطینیان نقص موثری داشته است و در واقع امر مجاهدان فلسطینی در کسب بسیاری از تجربیات فنی و نظامی از ایرانی‌ها بهره برده‌اند و از همین روست که پشت مقاومت فلسطین به قدرت‌های قوی نظیر ایران و حزب الله لبنان گرم است و صفوف جبهه مقاومت امروز مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است.

رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی با بیان اینکه در واقع امر همین آمریکایی‌ها هستند که رژیم اشغالگر را برای تداوم ارتکاب جرایم در غزه گستاخ کرده‌اند، ادامه داد: مطمئنا رژیم اشغالگر و آمریکا و همه قدرت‌‌های استکباری حامی اشغالگران روی کلمه به کلمه از اظهاراتی که دبیر کل حزب الله لبنان و مقامات ایرانی بیان داشتند، حساب می‌کنند و این مواضع حامی جویانه جبهه مقاومت به اشغالگران نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین هرگز تنها رها نشده است و اگر رژیم اشغالگر بخواهد به گستاخی خود در تجاوز به غزه ادامه دهد، محور مقاومت از همه سو نبرد با دشمن صهیونیستی را گسترش خواهند داد و همان طور که در روزهای قبل نشان داده شد، منافع آمریکا نیز در منطقه در تیررس و هدف حملات مقاومت قرار دارد.

ابوهین درباره آینده جنگ غزه نیز گفت: شواهد امر نشان می‌دهد که اسرائیل ممکن است جنگ را طولانی کند، زیرا این رژیم شکست سختی را در همه جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و ...متحمل شده و بهای سنگینی را پرداخت کرده از همین رو می‌خواهد تا حد امکان این نبرد را به درازا کشاند تا هر چقدر بیشتر به غیرنظامیان، زیرساخت‌ها، محله‌ها، خانه ها و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و کارخانه‌های غزه خسارت جانی و مالی وارد کند.

وی همچنین با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پیرامون سه بیمارستان الشفاء، القدس و بیمارستان اندونزیایی گفت: در حمله روز جمعه به اطراف بیمارستان الشفاء دو دستگاه آمبولانس به بهانه اینکه نیروهای مقاومت در آن هستند، هدف گرفته شد، در حالی که معلوم شد هیچ نظامی در آن نبود و دستکم 15 نفر غیر نظامی در این حمله به شهادت رسیده و بیش از 25 نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی با تاکید بر اینکه جامعه بین المللی و نهادهای بین المللی هیچ نقشی در ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج زخمی‌ها ندارند، گفت: رژیم صهیونیستی با مسدود کردن راه‌ها و حمله به آمبولانس‌ها مانع رسیدن زخمی‌ها به جنوب نوار غزه برای خروج از این منطقه می‌شوند و صلیب سرخ بین‌المللی هم در کسب موافقت رژیم اشغالگر برای تامین امنیت گذرگاه خروج زخمی‌ها ناتوان است.

ابوهین قدرت مقاومت فلسطینی‌ها در برابر هر آنچه از خسارات جانی و مالی بر سرشان آمده است، بیشتر خواند و گفت: مقاومت خود را برای این نبرد به خوبی آماده کرده است و آنچه موجب ایستادگی آنها برابر همه این هجمه‌های صهیونیست‌ها شده عزم و اراده قوی با وجود داشتن امکانات به مراتب ضعیف‌تر از دشمن صهیونیست است، اگرچه در سال های گذشته به خوبی خود را مجهز و آماده کرده بود و قدرت و توانایی خود را تقویت کرده بود و همچنین ملت فلسطین در نوار غزه حامی مقاومت است و همین امر دشمن را خشمگین کرده که موجب شده با کشتار غیرنظامیان از شکست خود عقده گشایی کند.

 وی با بیان اینکه بسیاری از مردم غزه در شرایط کنونی کار و اسباب معیشت خود را از دست دادند، گفت: امروز زندگی در نوار غزه کاملا متوقف شده است. مغازه‌ها تعطیل است. مزارعی که کشاورزان با شوق و ذوق در آنجا مشغول زراعت بودند، همگی رها شده، فعالیت‌های تجاری کاملا متوقف شده است. امروز هر حرکت و جابجایی در نوار غزه خطرناک است و ممکن است آنها را در معرض بمباران رژیم اشغالگر قرار دهد.

ابوهین با بیان اینکه ورود اندک و قطره چکانی کمک‌های انسانی از گذرگاه رفح هیچ تاثیری بر معیشت مردم غزه نداشته است، گفت: مردم غزه در تمام این مدت از منابع محلی و ذخایر موجود استفاده کردند و صلیب سرخ جهانی و موسسات بین‌المللی در تامین نیازهای انسانی مردم اعم از آب و غذا و مکان امن نقشی نداشته‌اند و از همین رو انتقادهای شدیدی نسبت به این نهادهای بین‌المللی وجود دارد، در حالی که مسئولیت رسیدگی به غیرنظامیان به خصوص کسانی را که در محل‌های اسکان آوارگان سکونت دارند، بر عهده آنهاست.

وی پیامدهای اقتصادی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را وخیم خواند و گفت: اسرائیل اقتصاد فلسطین را نابود کرده، در واقع اسرائیل از چند دهه قبل با محاصره بی وقفه فلسطینیان اقتصاد آنها را نابود کرده است، در این جنگ هم صدها تاسیسات اقتصادی، تجاری و صنعتی را نابود کرد و این امر بر حرکت اقتصادی این منطقه تاثیر خواهد گذاشت که در افزایش نرخ بیکاری و بالا رفتن هزینه‌های معیشتی نمود خواهد داشت.

 ابوهین در عین حال تاثیر عملیات راهبردی طوفان الاقصی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی را سنگین‌تر خواند و گفت : قریب به یک ماه است که فعالیت‌های اقتصادی اسرائیل هم تحت تاثیر نبرد و به دلیل فراخوان نیروهایشان برای جذب در ارتش این رژیم فلج شده، ورود گردشگران به سرزمین‌های اشغالی متوقف شده، افزون بر اینکه بسیاری از پروازها به اسرائیل هم متوقف شده است.

رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی گفت: امروز بنادر و فرودگاه‌های اسرائیل هرگز امنیت ندارند و در تیررس موشک‌های مقاومت نه تنها از سمت غزه بلکه از سمت دیگر گروه‌های جبهه مقاومت قرار دارند و در واقع خسارات بیشتر اقتصادی رژیم صهیونیستی از زلزله طوفان الاقصی حتی پس از توقف جنگ و در دراز مدت نمود پیدا خواهد کرد که ترمیم آن برای این رژیم تا سال‌های سال دشوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: این ضربه مقاومت به پیکره رژیم صهیونیستی که با دوراندیشی، اقتدار و به شکلی کاملا محرمانه برنامه ریزی شده بود، به اندازه‌ای برای رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی هزینه بردار بوده که حتی پس از توقف جنگ و در دراز مدت، خسارات بیشتر آن نمود پیدا خواهد کرد.

ابوهین با تاکید بر اینکه هماهنگی عالی بین گردان‌های القسام و حزب الله لبنان برای یکپارچه کردن جبهه‌های نبرد با دشمن صهیونیستی وجود دارد، گفت:  پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت و نه تنها حماس است.

وی با اشاره به اینکه با گذشت 28 روز از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی نیازهای انسانی مردم غزه بیش‌تر از قبل است، گفت: اگر گذرگاه رفح برای ورود دستکم روزی 100 کامیون باز نشود و دارو و تجهیزات درمانی و غذا به غزه نیاید، تراژدی مردم مظلوم این منطقه در برابر چشم و گوش جهانیان بدتر خواهد شد و لکه ننگی برای جامعه جهانی و کشورهای عربی خواهد بود که هیچ اقدامی برای وادار کردن رژیم اشغالگر به توقف جرایم خود انجام ندادند

رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی همچنین گفت: طی مدت اخیر فعالیت ۱۶ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی از جمع ۵۲ مرکز درمانی به دلیل تمام شدن سوخت ژنراتورهای آنها یا بمباران‌های رژیم صهیونیستی متوقف شده و چند بیمارستان دیگر هم احتمالا طی روزهای آتی تعطیل شوند. بیمارستان الشفاء هم به دلیل رو به اتمام بودن سوخت ژنراتورهایش تنها سه قسمت اصلی آن برای مدت بسیار کوتاهی فعال خواهند بود و آن هم طی ساعات آینده متوقف خواهد شد.

ابوهین افزود: بیمارستان ترکیه‌ای الصداقه، بیت حانون، الوفاء، الخدمه العامه، الکرامه، اصدقاء المریض، بیمارستان بین المللی العیون، بیمارستان تخصصی المسلم، بیمارستان‌های حیفاء، الدره، حمد، دار السلام، الیمن السعید، سان جون، الحیاة و یافا طی این مدت تعطیل شدند.

 ابوهین همچنین گفت: طی این مدت در حملات هوایی رژیم صهیونیستی ۵۲ مسجد کاملا تخریب شده، سه کلیسا دچار آسیب سنگین شده و ۸۵ ساختمان دولتی به شدت تخریب شده و ۲۱۲ مدرسه هم آسیب دیده که ۴۵ مدرسه کاملا تخریب شده و دستکم ۳۵ هزار واحد مسکونی کاملا تخریب شده و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم دچار خسارت‌های جزیی شده است این در حالی است که طبق قوانین بشر دوستانه اماکنی نظیر مدرسه و اماکن عبادی که مامن و پناهگاه مردم قرار می‌گیرد، باید از هر گونه تهاجمی در امان باشد.

این شخصیت رسانه‌ای در غزه در پایان سخنان خود پیروزی نهایی را از آن غزه و مردم آن خواند و تاکید کرد: امروز همه جهان در برابر فاجعه انسانی در غزه مسئولیت دارند و امید ملت فلسطین به ملت‌های آزاده در جهان است تا جامعه بین الملل و در راس آن آمریکا را با برپایی تظاهرات و پویش‌های تحریم به توقف حمایت از رژیم اسرائیل برای ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها وادار کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول