اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای قطری درباره اوضاع غزه

وزیر امور خارجه امروز در تماس تلفنی با همتای قطری ضمن رایزنی درباره اوضاع غزه، برخی ابتکارات مطروحه درباره برقراری آتش بس موقت و یا گسترش دامنه جنگ را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای قطری درباره اوضاع غزه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در پی تحولات اخیر در فلسطین و در راستای توقف جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، حسین امیرعبداللهیان امروز (جمعه) ۱۲ آبان ماه با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان امروز همچنین با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه نیز تلفنی درباره اوضاع فلسطین گفت‌‌وگو کرد. وزیر امور خارجه شب گذشته نیز با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس درباره آخرین وضعیت غزه تلفنی به گفت‌وگو پرداخت.

گفت‌وگوی تلفنی امروز امیرعبداللهیان با همتای قطری چند روز پس از ملاقات روز سه‌شنبه نهم آبان امیرعبداللهیان با همتای قطری صورت می‌گیر‌د. امیرعبداللهیان نهم آبان ماه و در دور دوم سفرهایش به منطقه درباره اوضاع غزه و دو‌ هفته بعد از سفر قبلی‌اش به قطر به دوحه رفت و با امیر قطر، وزیر خارجه این کشور و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه ایران و قطر در دیدار روز سه‌شنبه نهم آبان ماه اوضاع در منطقه در نتیجه تداوم بحران جاری در غزه را انفجارآمیز خوانده و بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک به منظور توقف حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و پایان بخشیدن به جنایات جنگی صهیونیست‌ها و نیز شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه تأکید کردند. 

امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی امروز (جمعه) بر ضرورت توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال گسترده کمک‌های مستمر انسانی به مردم این منطقه تأکید کردند.

امیرعبداللهیان و همتای قطری هم یکشنبه شب هفتم آبان ماه نیز در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات غزه رایزنی کرده و بر ضرورت توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های مستمر و گسترده انسانی و همچنین بررسی برخی ابتکارات مطروحه بحث و تبادل نظر کرده بودند.

در تماس تلفنی امروز جمعه نیز برخی ابتکارات مطروحه مبنی بر احتمال برقراری آتش بس موقت و یا گسترش دامنه جنگ مورد بحث‌ و تبادل نظر بین نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و امیرعبداللهیان  قرار گرفت. 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین با تعدادی از همتایان و مقامات تاثیرگذار تلفنی به گفت‌وگو پرداخت و سفری به چهار کشور منطقه شامل عراق، لبنان، سوریه و قطر داشت و بعد از آن هم به جده رفت و در نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی شرکت و با برخی همتایان و مقامات حاضر در نشست جده دیدار و درباره اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت. وی همچنین در هفته‌ای که گذشت سفری به نیویورک داشت و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرد. وزیر خارجه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نهم و دهم آبان در دور جدید سفرهایش به منطقه به قطر و در مقصد دوم این سفر به ترکیه رفت و با مقامات این کشورها در این باره گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول