اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

رئیس جمهور: اگر سران شرور اروپا و آمریکا محاکمه شده بودند، امروز جنایت غزه رخ نمی‌داد

رئیس جمهور در دیدار با مردم بانه گفت: همان جریانی که دیروز شهرهای کردستان، خوزستان و... را بمباران و خانه‌های آن‌ها را بر سر زن و بچه مردم ویران می کرد، امروز در فلسطین خانه‌های مردم را ویران می‌کند و چهار هزار کودک را می‌کشد.

رئیس جمهور: اگر سران شرور اروپا و آمریکا محاکمه شده بودند، امروز جنایت غزه رخ نمی‌داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در دومین روز از سفر خود به استان کردستان، در دیدار با مردم بانه با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: آنچه که در پیروزی انقلاب اسلامی خود دیدیم آن بود که مردم در جبهه حق خواهی و عدالت خواهی بودند. نظام غاصب همواره به دنبال زیاده خواهی، فساد، خودخواهی و خود پرستی بود.

وی با اشاره به فاسد بودن رژیم طاغوتی، افزود: فجایعی که ما در کشور مشاهده کردیم، ثمره دوران‌ مختلف سلطنت قاجار و پهلوی بود که وابسته به فساد و از بین بردن استقلال کشور، آزادی و هویت مردم بودند. آن‌ها به دنبال ایجاد سلطه غرب، آمریکا و انگلیس در کشور بودند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: قبل انقلاب ارزش یک سرباز انگلیسی و آمریکایی از یک صاحب منصب نظامی و سیاسی ما بیشتر و برتر بود و آنچه که دانش آموزان و دانشجویان ما را بر آن داشت در مقابل حکومت استبدادی و استعماری ایستادگی‌ کنند، همین بود.

 ۱۳ آبان یاد آور شهامت و شجاعت دانش آموزان

وی تاکید کرد: ۱۳ آبان یاد آور دشمن شناسی و دشمن ستیزی دانشجویان است. یاد آور پرچم داری امام عظیم الشان برای بیداری مردم است، حاکمیت حق و برای کنار زدن نقاب از چهره نفاق است. ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار، روزی است که باید جوان‌ها بدانند و بشناسند در تاریخ این کشور جوانانی بودند که با رشادت‌ و ایستادگی برای  اعتلای کلمه حق و برای بر ملأ کردن چهره باطل تلاش کردند و در این راه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

آیت‌الله رئیسی متذکر شد: همچنان که رهبری فرمودند ما باید بدانیم و بشناسیم در تاریخ این کشور مردان و زنان حماسه ساز چگونه حماسه سازی، ایستادگی و رشادت کردند.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جبهه حق و باطل را شما مردم باز هم تماشا می‌کنید. مردمی که خواهان  استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی هستند و نظامی که با اراده‌ خود مردم تشکیل و تثبیت شد و آن را دنبال می‌کنند؛ استکبار نمی‌خواهد این نظام شکل بگیرد.برای همین با راه انداختن جنگ تحمیلی در سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ جنگ را بر مردم تحمیل کردند و خسارت‌های بسیاری بر مردم ما وارد کردند. شما مردم بانه، خوب به یاد دارید، چگونه بمباران می کردند و مردم را به شهادت می رساندند.

رئیس جمهور اظهار کرد: آنچه که امروز در فلسطین می بینیم نمونه‌اش را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که صدامیان از خدا بی‌خبر چگونه بر سر مردم بانه بمب ریختند و مردم را به خاک و خون کشیدند. امروز هم جریان باطل، همان آمریکایی است که دیروز در بانه فاجعه آفرید و امروزدر فلسطین در حال جنایت است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: همان جریانی که دیروز شهرهای کردستان و خوزستان ما را بمباران می کرد و خانه‌های آن‌ها را بر سر زن و بچه مردم ویران می کرد. امروز در فلسطین خانه‌های مردم را ویران می‌کند و چهار هزار کودک را می‌کشد.

وی خاطر نشان کرد: این جنایت ها در کجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟ این جنایت رژیم صهیونسیتی بر مردم فلسطین ۷۵ سال است، رخ می دهد. اگر دیروز سران آمریکایی‌ و سران کشورهای شرور اروپایی، مورد مواخذه و محاکمه قرار می‌گرفتند، امروز ما شاهد این جنایت هولناک به دست آمریکایی‌ها و رژیم صهیونسیتی نبودیم.

رئیس جمهور نوید داد: جبهه حق پیروز است، تردید نداریم فلسطین  به لطف خداوند متعال و به برکت خون مطهر شهدای فلسطینی، پیروز خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول