اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بذرپاش: افتتاح فرودگاه سقز در دولت گذشته به لحاظ حرفه‌ای کاملا اشتباه بود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در دولت گذشته فرودگاه سقز یک بار افتتاح شد که کار درستی نبود، حتی به لحاظ حرفه‌ای هم یک اقدام کاملا اشتباه بود، گفت: با گذشت دو سال از افتتاح عجولانه این فرودگاه در دولت قبل تا امروز حتی یک پرواز انجام نشده است.

بذرپاش: افتتاح فرودگاه سقز در دولت گذشته به لحاظ حرفه‌ای کاملا اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، مهرداد بذرپاش وزیر راه هم‌اکنون در مراسم افتتاح پروژه فرودگاه سقز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای یک اتفاق خوب که قرار است در کردستان صورت بگیرد همه در این نقطه از جغرافیای کشور جمع شده‌ایم.

وی تصریح کرد: افتتاح فرودگاه سقز اتفاق بسیار مبارکی است که می‌تواند در ابعاد مختلف زمینه رشد و توسعه را در استان کردستان ممکن کند.

وی با بیان اینکه این فرودگاه به خاطر نزدیکی به بانه و مرز باشماق یک اهمیت اقتصادی ویژه برای استان و کشور دارد، اذعان کرد: این دومین فرودگاه استان کردستان حساب می‌شود و بنا داریم ظرفیت فرودگاهی را در صورت امکان در این استان توسعه دهیم.

وی شرایط جغرافیایی و موقعیت توپوگرافی کردستان را از چالش‌های موجود خواند و اذعان کرد: در دولت گذشته این فرودگاه یک بار افتتاح شد، کار درستی نبود حتی به لحاظ حرفه‌ای هم یک اقدام کاملا اشتباه بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، با گذشت دو سال از افتتاح عجولانه این فرودگاه در دولت قبل تا امروز حتی یک پرواز انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه فرودگاه باید به لحاظ ایمنی شرایطی را طی کنند و شرایط لازم را به همه لحاظ برای پرواز داشته باشد، گفت: امروز نبود شرایط هوایی مناسب موجب شد که نخستین پرواز را با کمی تاخیر انجام دهیم پرواز از تهران تیکاف کرده اما صبر کردیم که شرایط دید نرمال شود.

بذرپاش اضافه کرد: متاسفانه افتتاح پروژه‌هایی با 60 تا 70 درصد پیشرفت اشتباه بزرگی بود که در مورد آن هرآنچه لازم باشد را توضیح خواهیم داد.

وزیر راه اذعان کرد: در اجرا و افتتاح فرودگاه سقز تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که دارای حداکثر ایمنی برای پرواز ها باشد، چون ایمنی یک اصل اساسی در توسعه زیرساخت های حمل نقلی است.

وی اضافه کرد: بعد از سفر اول رئیس جمهور به کردستان با پیگیری‌های مستمر استاندار و شرکت فرودگاه‌ها، خطوط انتقال روشنایی و زیرساخت‌های مهم این کلان پروژه انجام شد و امروز در بهترین شرایط و با لحاظ کردن تمام ضرورت‌های ایمنی پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر راه تصریح کرد: فرودگاه سقز امروز با برنامه یک پرواز در هفته افتتاح می‌شود و براساس زمان‌بندی هفته یک روز را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در پروازها با توجه به شرایط آب و هوایی این استان و توجه به زاویه میزان دید که باید 5 کیلومتر باشد پروازها به صورت مرتب و هفته‌ای یک بار انجام خواهد شد، عنوان کرد: همه تلاش ما این است با یک نظم بسیار خوب مردم سقز که لایق این خدمت بوده و هستند از این ظرفیت مهم زیرساخت حمل ونقلی بهره‌مند باشند.

وی اظهار کرد: فرودگاه سقز در کنار اهمیت در بعد مسافربری به دلیل نزدیکی با منطقه آزاد بانه و مریوان بسیاری از پروازهای تجاری را انجام و اثری که در حوزه پدافند غیرعامل دارد نیز بسیار مهم خواهد بود.

بذرپاش اضافه کرد: با توجه به دستوراتی که در مورد ادامه خطوط ریلی را تا باشماق در افتتاح روز گذشته صورت گرفت فرودگاه سقز نیز به عنوان مکمل عمل خواهد کرد.

به گفته وی، توسعه حمل نقل هم جاده‌ای، هم ریلی و هوایی را مد نظر قرار خواهیم داد.

وزیر راه با بیان اینکه تکمیل این زنجیره توسعه راه‌ها با افتتاح فرودگاه سقز صورت گرفت، گفت: در زمینه کریدور جاده‌ای شمال به جنوب تصمیمات خوبی می‌گیرم و در شورای اداری مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول