اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

سیف‌اللهی: دستور موسوی خوئینی‌ها در تسخیر لانه جاسوسی حرفی باطل است

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره) گفت: اینکه موسوی خوئینی ها گفته، او دستور به تسخیر لانه جاسوسی داده حرف باطلی است. خود او هم در پایان کار و تصمیم دانشجویان در جریان قرار گرفت.

سیف‌اللهی: دستور موسوی خوئینی‌ها در تسخیر لانه جاسوسی حرفی باطل است

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، رضا سیف‌اللهی عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره)، چهارشنبه شب در برنامه جماران با موضوع «باز شنیدن وقایعی از رویداد تاریخی و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی» گفت: مبدا آشنایی بنده با امام مربوط به سن تکلیفم است و انتخاب مرجع تقلید برای من دغدغه مهمی بود.  

وی با بیان به اینکه تسخیر لانه جاسوسی دومین ضربه به رژیم طاغوتی وابسته به آمریکا بود، گفت: این فعالیت با 2 پدیده تعریف فیزیکی ابعاد تسخیر لانه جاسوسی و مفهوم دادن به این حرکت همراه بود. این وضعیت منجر به تسخیر لانه جاسوسی شد.  

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره)، با اشاره به عظمت حضرت امام، تاکید کرد: ذات آمریکا، سرمایه داری است و با ذات انقلاب اسلامی قابل مقایسه، قابل تفاهم و تطبیق نیست. دو کلید واژه استضعاف و استکبار را امام (ره) در انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب اول برای ما تعریف کردند.  

سیف‌اللهی تصریح کرد: معنی تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم جنگ با آمریکا نیست؛ معنی آن اعلام مواضع با آمریکا است. عقاید تک تک دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی از ابتدا معلوم بود.  

وی با تعریف مصونیت دیپلماتیک سیاسی، توضیح داد: مصونیت دیپلماتیک سیاسی یک رابطه حقوقی دو طرفه است، معنایش این نیست یک کشور هر کاری انجام داد مصونیت داشته باشد و یک کشور دیگر، احترام بگذارد.آمریکا با ما قطع رابطه کرده بود. ایران دنبال احترام متقابل بود. آمریکا باید خود را با انقلاب اسلامی منطبق می کرد.  

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره)، افزود: ما با شوروی سابق هم در تضاد بودیم، شعارمان نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود. چرا به سفارت شوروی حمله نکردیم؟ برای اینکه بعد از پیروزی انقلاب، آن‌ها انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناختند و روابط ما بر حسب مصونیت و احترام متقابل، برقرار شد.  

سیف‌اللهی بیان کرد: ما در دولت قبل برجام را با آمریکایی‌ها توافق کردیم و آن‌ها امضاء کردند. چه کسی از برجام خارج شد، همان طور که می‌گویند تسخیر لانه جاسوسی موجب جنگ ایران و عراق شد،‌ اکنون هم به نادرستی می‌گویند، علت خروج از برجامی که آمریکایی‌ها امضاء کردند، ایران بود.  

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونسیتی، گفت: آیا شما متحدی محکم‌تر از رژیم صهیونسیتی با آمریکا می‌شناسید؟، یقیناً نه، اتحاد این دو چه ارمغانی را به خاورمیانه، فلسطین و لبنان آورده است؟ آیا صلح آوردند؟ یا جنگ و خون به ارمغان آوردند؟!

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره) اظهار کرد: پیام امام در انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب اول، پیام جنگ نبود، پیام خودکفایی، رونق اقتصادی، اتکای علمی و نظامی بود. در وضعیت اخیر، خبرنگار از نتانیاهو سه بار سئوال می‌پرسد، شما از چه کسی می‌ترسید؟ نتانیاهو در هر سه بار می‌گوید، ایران. و تکرار می‌کند، ایران امپراطوری شده است. قدرت نظامی، امپراطوری و نفوذ کلمه در منطقه را بر حسب اتکا به آورده‌های ملت خود داریم. 

او در تعریف خاطره تسخیر لانه جاسوسی گفت: دغدغه اصلی ما در تسخیر لانه جاسوسی، برخورد امام بود که چگونه، به چه طریقی و توسط چه شخصی این موضوع را ما با امام مطرح کنیم، این فعالیت دو ماه در حالت مخفیانه بود.

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره) اظهار کرد: دانشجویان در ارتقا ی مواضع دانشجویی و نزدیکی به امام و انقلاب با حضرت آیت الله خامنه‌ای ارتباط خوبی داشتند و ایشان محبوب دانشجویان بودند اما در این زمان ایشان حج تشریف داشتند و ۱۳ آبان نیز نزدیک بود، همین امر سبب شد با موسوی خوئینی‌‌ها دغدغه خود را مطرح کنیم. برای رفع دغدغه ارتباط با امام در آخرین لحظات با موسوی خوئینی‌‌ها ارتباط گرفتیم، او گفت « لازم نیست با امام مطرح کنید؛ نهایتا امام ممکن است با این فعالیت‌ مخالفت کنند! آنگاه عذر خواهی می‌کنیم».

وی ادامه داد: موسوی خوئینی‌‌ها به مرحوم سید احمد آقای خمینی گفت و او هم گفت «نیاز نیست به امام( ره) بگویید» و اطمینان ما را برای این فعالیت بیشتر کرد، اما کامل نکرد. قبل از ۱۳ آبان حضرت امام (ره) یک اطلاعیه‌ای صادر کرده بودند و در این اطلاعیه به آمریکا حمله کرده بودند و به دانشجویان و طلاب تاکید کرده بودند، عملیات و انتقادات خود را به آمریکا برای باز پس گیری و استرداد شاه توسعه دهند. در این شرایط متوجه مواضع امام مبنی بر آمریکاستیزی شدیم و فعالیت خود را مطابق با ایدیولوژی امام دانستیم و اطمینان ما کامل شد.

او در تعریف خاطره تسخیر لانه جاسوسی گفت: دغدغه اصلی ما در تسخیر لانه جاسوسی، برخورد امام بود چون در این زمان امام که ما را نمی‌شناختند، دغدغه ما این موضوع بود،که چگونه و به چه طریقی و توسط چه شخصی این موضوع را با امام مطرح کنیم، این فعالیت دو ماه به حالت مخفیانه بود و هیچ دانشجویی از آن اطلاع نداشت. 

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره) تاکید کرد: دانشجویان برای ارتقای مواضع دانشجویی و نزدیکی به امام و انقلاب با حضرت آیت الله خامنه‌ای ارتباط خوبی داشتند و ایشان محبوب دانشجویان معتقد به امام و انقلاب بودند. اما در آن زمان ایشان حج تشریف داشتند وچون 13 آبان نیز نزدیک بود، همین امر سبب شد که ما متوجه شدیم موسوی خوئینی‌‌ها با مرحوم سید احمد خمینی ارتباط خوبی دارد، و از این طریق ما می‌توانیم، جواب این دغدغه را پیدا کنیم. 

وی تاکید کرد: برای رفع دغدغه ارتباط با امام در آخرین لحظات با موسوی خوئینی‌‌ها ارتباط گرفتیم و به او اطلاع دادیم و این حرفی که او می‌گوید به ما دستور داده در حقیقت باطل است ایشان در پایان کار آمد. درست زمانی که ما تمام تصمیمات را گرفته بودیم، به او این دغدغه را گفتیم که اگر ما این فعالیت را انجام دهیم و امام ما را محکوم کردند و یا ممکن است دولت موقت دستور حمله نظامی به ما صادر کند ما این دستور حمله را خودمان پذیرفته بودیم و قبول کرده بودیم و این برای ما مهم نبود؛ اما اینکه در برآورد ارزیابی ما دولت موقت در مقابل ما قرار می‌گیرد این خود وجهی بود که به ما تاکید می‌کرد که به خاطر عواقب کار، امام (ره) را در جریان این ماجرا بگذاریم، موسوی خوئینی‌‌ها منطقش این بود که لازم نیست با امام(ره) مطرح کنید! نهایتاً ممکن است با این فعالیت مخالفت کنند، آنگاه عذر خواهی می‌کنیم و بیرون می‌رویم و اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: ما دانشجویان به شرایط بحرانی کشوربه آشوب، به فضای دانشجویی و دانش آموزی ملتهب و محیط کارگری رو به تعطیلی اعتراض داشتیم.  در این اوضاع ما حتی قانون اساسی نداشتیم، قانون در حال تدوین بود در این شرایط موسوی خوئینی‌‌ها گفت من به سید احمد خمینی ماجرا را می‌گویم، صلاح دانست با امام در میان می‌گذارد، به سید احمد آقای خمینی موضوع دغدغه ما را مطرح کرد و پیام مرحوم سید احمد هم این بود که نیاز نیست به امام( ره) بگویید. نهایتاً اگر امام نپسندیدند، می‌فرمایند تخلیه کنید شما هم تخلیه خواهید کرد و همین صحبت ایشان اطمینان ما را برای این فعالیت بیشتر کرد، اما کامل نکرد. 

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره) بیان کرد: قبل از ۱۳ آبان حضرت امام (ره) به مناسبت ۱۳ آبان یک اطلاعیه‌ای صادر کردند و در این اطلاعیه  به آمریکا حمله کرده بودند و خطاب به دانشجویان و طلاب تاکید داشتند که حملات و انتقادات خود را به آمریکا برای باز پس گرفتن و استرداد شاه توسعه دهید. در این شرایط ما متوجه مواضع امام مبنی بر آمریکا ستیزی شدیم و فعالیت خود را مطابق با ایدئولوژی امام دانستیم و اطمینان مان برای فعالیت کامل شد.

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره)، تاکید کرد: امام (ره) در ابتدای تسخیر لانه جاسوسی ما را راهنمایی کردند و فرمودند شما خواسته خود را برای آزادی گروگان‌های آمریکایی، استرداد شاه قرار دهید. هیأت آمریکا، دیدند مهره‌های دیگر آن‌ها در کشور‌های دیگر مثل مصر متضرر می‌شوند، شاه را از آمریکا بیرون کردند.

سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: وقتی شاه مرد، امام فرمود: موضوع دیگر تمام شد شما به دنبال فرآیند تحویل و تحول گروگان‌ها بروید. در اطلاعیه‌ای به ما دستور صادر شد که فرآیند تحویل گروگان را در اختیار مجلس و نمایندگان ملت قرار دهیم. نمایندگان تصمیم گرفتند به چه شکلی، فرآیند گروگان گیری حل شود، در  موضوع گروگان‌ها، آمریکایی‌ها همانند برجام خیانت کردند و کلاه بر سر ایران گذاشتند.   

وی در مورد موضوع افشاگری اسناد بعد تسخیر لانه جاسوسی، تصریح کرد: ملت در مقابل این اسناد رشته رشته شده داخل لانه جاسوسی پتانسیلی داشتند، ما هر چه که آماده می‌شد بدون گزینش بیرون می‌دادیم. درست و غلط آن را بر عهده قوه قضاییه می‌دانستیم، که قوه قضاییه در برخی اسناد ورود کرد.  

عضو شورای مرکزی دانشجویان پیرو خط امام (ره)، متذکر شد: علت اینکه بعضی از مطالب را دیر منتشر کردیم این بود که ملاحظاتی در بحث حرمت افراد وجود داشت . تسخیر لانه جاسوسی یک شور سیاسی زایدالوصف به وجود آورد و انقلاب را در مدار درست خود وارد کرد.  

سیف‌اللهی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای لانه جاسوسی ارتش ۲۰ میلیونی ایران است. وقتی ناو هواپیمابر آمریکا وارد خلیج فارس و دریای عمان شد امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ملت ما ۲۰ میلیون جوان نظامی دارد.  

وی خاطرنشان کرد: امام بسیج را در انقلاب دوم پایه گذاری کرد، بسیج خوب بود و دستاوردهایش به اندازه عزت یک ملت است.

سیف‌اللهی  بیان کرد: امام(ره) فعالیت ما را در تسخیر لانه جاسوسی تایید کردند و ما در پوست خود نمی‌گنجیدیم، فردای تسخیر، اولین قدم امام این بود که سیاهپوستان و زنان گروگان را آزاد کنیم، افرادی هم که باقی ماندند، همه دیپلمات و جاسوس بودند که بعد فهمیدیم،  چه سوابقی داشتند.

سیف اللهی اظهار کرد: در ابتدای تسخیر لانه جاسوسی، امام(ره) ما را راهنمایی کردند و فرمودند شما خواسته خود را برای آزادی گروگان‌های آمریکایی، استرداد شاه قرار دهید. هیأت آمریکا در این مسأله اختلاف نظر داشتند، اول تصمیم گرفتند به اینکه شاه را به کشور راه دهند و بعد دیدند مهره‌های دیگر آن‌ها در کشور‌های دیگر مثل مصر متضرر می‌شوند، شاه را از آمریکا بیرون کردند و شاه با چه خفتی آواره مصر شد. 

سیف‌اللهی در مورد موضوع افشاگری اسناد بعد تسخیر لانه جاسوسی، گفت: ملت در مقابل این اسناد رشته به رشته شده داخل لانه جاسوسی پتانسیلی داشتند که بدانند این اسناد چیست؟ خود ما هم اطلاع نداشتیم که راز و سر شخصی در لانه جاسوسی، قرار دارد‌. اگر کسی شک دارد تمام اسناد وجود دارد، در اصالت این اسناد کسی نمی‌توانست شک کند، مردم هم خواهان افشاء بودند، اگر بیان می‌شد این اسناد مداخله، جاسوس و ... است، وضعیت بدتر می‌‌شد از طرفی هم حرف نمی‌زدیم، ملت خواهان این بودند این اسناد برای ملت است چرا چیزی نمی‌گویید، ما هر چه که آماده می‌شد، بدون گزینش بیرون می‌دادیم. درست و غلط آن را بر عهده قوه قضاییه می‌دانستیم، قوه قضاییه در بعضی اسناد ورود کرد و نظر خود را داد و در برخی ورود نکرد. 

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه بعضی از مطالب را دیر منتشر کردیم این بود که ملاحظاتی در بحث حرمت افراد وجود داشت. مردم و گروه‌ها بعد از تسخیر لانه جاسوسی در حماسه از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، این فعالیت یک شور سیاسی زایدالوصف و حماسی به وجود آورد و انقلاب را در مدار درست خود وارد کرد. اگر کسی دنبال استقلال، عزت و عظمت ایران است، این موضوع در اسارت کاپیتولاسیون تامین نمی‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول