اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیسی: نیروگاه‌های برق اختصاصی برای صنایع بزرگ احداث خواهد شد

رئیس جمهور گفت: ۲۲ هزار مگاوات کمبود برقی که باید در طول سال‌های گذشته تولید می‌شد، در این ۲ سال تولید شده است و نیروگاه‌های برق اختصاصی برای کارخانه‌های مادر و صنایع بزرگ احداث خواهد شد.

رئیسی: نیروگاه‌های برق اختصاصی برای صنایع بزرگ احداث خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیان کردستان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: دشمن قصد داشت با بستن همه ابزارها، ایران را در زمینه اقتصادی در تنگنا قرار دهد اما امروز وضعیت تولید در کشور به گونه‌ای است که تراز تجاری مثبت پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: سال گذشته به صورت میانگین رشد اقتصادی کشور چهار درصد بود و این میزان در سه ماهه نخست امسال ۶ درصد می‌باشد؛ با همه موانعی که دشمنان در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنند، مردم پای‌بند نظام و انقلاب هستند و این مسئله، مسؤولیت‌آور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با همه فتنه‌هایی که سال گذشته به راه افتاد مقابله کردند و دشمن را ناکام گذاشتند، افزود: بازاریان سنندج سال گذشته می‌گفتند که اگر مغازه‌هایشان باز باشد، با تهدید مواجه می‌شوند و با زورگویی، عناد و فساد می‌خواستند مردم را از نظام جدا کنند ولی دل مردم با نظام جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تنش برقی و خاموشی‌های خانگی و صنعت گفت: ۲۲ هزار مگاوات کمبود برقی که باید در طول سال‌های گذشته تولید می‌شد، در این ۲ سال تولید شده است؛ نیروگاه‌های برق اختصاصی برای کارخانه‌های مادر و صنایع بزرگ احداث خواهد شد، ضمن اینکه وضعیت سبز گازرسانی به‌زودی در کشور اعلام می‌شود.

وی مسؤولیت دولت را افزون بر کارهای جاری، جبران عقب افتادگی کشور برشمرد و اذعان کرد: از تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا امروز مشکل سه هزار و ۵۰۰ روستا رفع شده است و تا پایان دولت سیزدهم، مشکل دیگر روستاها نیز برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: ایجاد زحمت در خلیج فارس برای تولید و صادرات نفت نقش برآب شد و تولید نفت و صادرات غیرنفتی در کشور رونق گرفته است؛ بیشترین تهدید روی صنایع نظامی و هسته‌ای بود، بیشترین استقلال و کار هم در این صنایع انجام شد.

تولید 1.5 میلیون خودرو در سال

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ هزار تولید خودرو به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده است، ادامه داد: این نگاه که جمهوری اسلامی ایران با اراده بیگانگان و خواست و توطئه آنها دچار توقف و در جا زدن می‌شود، به طور کامل از ذهن‌ها محو و گزینه‌های جنگ نظامی از روی میز برداشته شده است، چون جمهوری اسلامی بر پایه توجه به اقتصاد، سیاست، نظامی و بنیان‌های مردمی است.

وی گفت: امروز یکی از نکات بسیار مهم برای خدمت‌گزاران مردم و طلاب و روحانیون ۲ میثاق تعلیم و تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با انحراف و الحاد و کژی‌ها در همه زمینه‌هاست.

آیت الله رئیسی یادآور شد: با مردم بودن، از مردم بودن و در میان مردم بودن وظایف مهمی برای علما و اندیشمندان است؛ دلیل دلدادگی مردم به امام و عشق به رهبری این است که سلوک و رفتار و زندگی آنها را مردمی دیدند و سخن مردم را گفته و همراه با مردم هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه تمامی احکام در همه محاکم باید مبتنی بر شرع باشد در غیر اینصورت از درجه اعتبار ساقط است، اضافه کرد: در حاکمیت دین فرصتی است تا همه جلوه‌های زیبای دین‌مداری را پیاده کرد و به اقتضای شریعت که عبادت و عدالت اجتماعی است، پایبند بود.

وی با بیان اینکه تمامی دشمنی‌ها به دلیل خشم از برافراشته شدن پرچم اسلامی است، یادآور شد: در کردستان تجزیه طلبان فتنه و توطئه کردند ولی علما در برابر آن ایستادند و با انواع حیله و فتنه هنوز نمی‌خواهند این پرچم برافراشته باشد، نباید تسلیم شد و باید دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ۴۴ سال است که حمایت از قدس مسأله اول جهان اسلام از سوی امام اعلام شده و رهبری بر آن تاکید کرده و ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: حادثه غم انگیز فلسطین عادی نیست که بشود از آن عادی گذشت؛ بنابراین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان از غلط بودن و نادرستی این سیاست دارد.

وی با تاکید بر آنکه ایران اسلامی تنها نظامی است که ۴۴ سال پای ملت فلسطین ایستاد، بیان کرد: جایگاه و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی برای بسیاری روشن شده و این موضع و پرچم، موضع حمایت از دین اسلام است و با وجود همه تهدیدها و تطمیع‌ها حاضر به دست کشیدن از فلسطین نشدیم چون مسئله عزت اسلامی و حقوق مسلمان مطرح است.

فراهم بودن شرایط برای دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به واسطه وجود امینت و وحدت و انسجام در کردستان و جدیت برای ادامه سفرهای استانی تا رفع مشکلات استان ها، از دیگر نکاتی بود که رئیسی به آن اشاره داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول