اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مرمت تالار «فخرالدین اسعد گرگانی» آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز مرمت و بهسازی تالارفخرالدین اسعدگرگانی خبر داد و گفت: در یک بازه زمانی مشخص تعویض کف پوش ها و در ادامه نور در دستور کار قرار دارد.

مرمت تالار «فخرالدین اسعد گرگانی» آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمد رعیت شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تالار فخرالدین اسعدگرگانی از مواریث غیرمنقول ثبت ملی کشور بوده که در گذر زمان فرسوده شده و نیازمند توجه و مرمت جدی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در همین راستا و در فصل نو مرمت این بنای ارزشمند، تعویض کف پوش های طبقه فوقانی و هم کف طبق استانداردها آغاز شده و پیش بینی شده تا چهار ماه آینده به اتمام برسد.

رعیت ادامه داد: همزمان و نهایت از 20 روز آینده تعویض و به روزرسانی سیستم نوری تالار فخرالدین اسعد گرگانی هم آغاز می شود و بنا داریم در کمتر از یک ماه این مهم را به سرانجام برسانیم.

وی عنوان کرد: فازهای بعدی تعمیر، بازسازی و بهسازی این مجموعه بزرگ فرهنگی متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است ساخت تالار فخرالدین اسعدگرگانی در سال ۱۳۵۱ آغاز و در هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۵۷ افتتاح شده است. عملیات احدث این تالار ۴۵۰ نفره ۶ سال به طول انجامید و طراحی آن به گونه‌ای انجام شده که دومین سن استاندارد تالار کشور بعد از تهران است.

مجموعه‌ فخرالدین اسعد گرگانی با متراژ پنج هزار و ۵۰۰ متر دارای سه سالن اجرا و دو سالن تمرین است.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول