اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

لزوم محاکمه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری

رژیم صهیونیستی باید طبق ماده ۹ کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در دیوان بین‌الملل دادگستری محاکمه شود.

لزوم محاکمه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری

باشگاه خبری توانا: جنایات رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر در نوار غزه به حدی فرا رفته که حامیان غربی آن که عمدتاً با شعار‌های فریبنده قوانینی را در حوزه حقوق بشر و بین‌الملل وضع کرده‌اند، اذعان دارند که تمام قوانین بین‌المللی از ۷ اکتبر سال جاری مرتباً نقض می‌شوند، هر چند که این اتفاق جدیدی نیست و نقض قوانین بین‌المللی کارنامه ننگین اسرائیل را سیاه‌تر کرده است.

عمده حقوق‌دانان در عرصه بین‌الملل معتقد هستند تمام کشور‌های اسلامی و آزادی خواه باید طبق ماده ۹ کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در دیوان بین‌الملل دادگستری علیه اسرائیل طرح دعوی کنند.

این دولتها می‌توانند با عنوان اعمال نژاد پرستانه با تکیه بر میثاق بین‌المللی حذف تمام اشکال تبعیض نژادی سازمان ملل نیز از طریق کنواسیون مذکور علیه اسرائیل طرح دعوا کرده و صدای گویای مردم مظلوم غزه در مجامع بین‌الملل باشند.

در همین زمینه دکتر محمد حسین ساکت حقوقدان و مستشار سابق دیوان عالی کشور به خبرنگار توانا گفت: بی‌شک اعمال اسرائیل جزو جنایات جنگی است؛ اسرائیل با قطع آب، برق، اینترنت، محاصره و بمباران‌های گسترده که غالبا جان غیر نظامیان را می‌گیرد، دست به این اعمال شنیع می‌زند.

وی افزود: کشور‌های سازمان کنفرانس اسلامی می‌توانند طرح دعوی علیه اسرائیل را در دیوان‌های بین‌الملل را بابت جنایات جنگی صورت گرفته پیگیری کند. این حقوق‌دان برجسته افزود: اسرائیل با این اعمال به قول سید قطب مصداق جاهلیت قرن بیست و یکم شده است.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول