اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

الجزیره: حمله به اردوگاه جبالیا از بدترین حملات اسرائیل به غزه بود

شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: بمباران اردوگاه جبالیا یکی از بدترین بمباران‌هایی بود که از زمان آغاز محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.

الجزیره: حمله به اردوگاه جبالیا از بدترین حملات اسرائیل به غزه بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار شهدای بمباران بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده و تعداد مجروحان هم ۳۰۰ نفر گزارش شده است.  

الجزیره در گزارشی انفجار در اردوگاه آوارگان جبالیا را یکی از بدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین طی هفته‌های اخیر عنوان کرد.

این شبکه در واکنش به این حادثه نوشته است: «این یک قتل عام بزرگ است. حتی شمارش تعداد ساختمان‌هایی که در این منطقه ویران شده‌اند هم دشوار است».

وزارت کشور فلسطین در گزارشی عنوان کرده است که تحت تاثیر حمله رژیم صهیونیستی، اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه به طور کامل ویران شده است، ضمن اینکه «دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی نیز حمله به این اردوگاه را تایید کرده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی، طی هفته‌های گذشته نیز چندین مرتبه این اردوگاه را بمباران کرده بودند و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشتند. پیشتر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگویی با سی‌ان‌ان مرگ غیرنظامیانی را که در این حمله قربانی حملات وحشیانه این رژیم قرار گرفته بودند، «موجه»خوانده و در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد این موضوع که چرا با وجود آنکه رژیم صهیونیستی می‌دانست، غیرنظامیان فلسطینی در این اردوگاه هستند، آن را هدف حمله قرار داده است، گفته بود: این تراژدی جنگ است. با این حال ما از قبل به آنها گفته بودیم که به سمت جنوب غزه حرکت کنند.

شمار جانباختگان این حادثه در منابع خبری گوناگون متفاوت اعلام شده است و احتمالا روزهای آتی تعداد دقیق شهدای این حادثه مشخص می‌شود. با این حال وزارت کشور دولت فلسطین در نوار غزه از شهادت و زخمی شدن ۴۰۰ نفر در این اردوگاه خبر داده است. وزارت بهداشت فلسطین هم تاکنون شهادت بیش از ۱۰۰ نفر را در این اردوگاه به صورت قطعی اعلام کرده است.

به گفته آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، جبالیا بزرگترین اردوگاه آوارگان در غزه است و تا سال جاری حدود ۱۱۶ هزار و ۱۱ پناهجوی فلسطینی برای اقامت در این اردوگاه اقدام کرده‌اند. در حال حاضر، بازماندگان این حادثه در تلاش هستند تا سایر مردم را از زیر آوارهای این اردوگاه نجات داده و به بیرون بکشند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول