اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید در سمنان آغاز شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۲ بنگاه‌های تولیدی به‌منظور تأمین مالی و نوسازی و بازسازی خبر داد.

ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید در سمنان آغاز شد

یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: پیرو دستورالعمل ابلاغی وزیر صنعت، معدن و تجارت و در جهت پشتیبانی مؤثر از بنگاه‌های اقتصادی، تأمین نقدینگی موردنیاز آنها و تکمیل، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های اولویت‌دار در سال مهار تورم و رشد تولید، فرآیند ثبت‌نام برای تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: واحدهایی که مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، می‌توانند با ورود به سامانه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی الکترونیکی khedmat.mimt.gov.ir درخواست خود را تکمیل و ثبت کنند تا از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و معرفی به بانک آنها صورت پذیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: تسهیلات فوق شامل بنگاه‌های اقتصادی دارای مجوز از وزارت صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنوف تولیدی و مراکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و واحدهای فنی و مهندسی و طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

احمدی افزود: این تسهیلات به‌منظور تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی مشمول به جهت تقویت تحرک اقتصادی در بنگاه‌هایی که به علت محدودیت در تأمین نقدینگی امکان فعالیت کامل آنها وجود ندارد و با دریافت تسهیلات امکان تثبیت و یا افزایش اشتغال و تولید آنها فراهم می‌شود و همچنین تأمین تسهیلات به‌منظور کاهش مصرف و شدت انرژی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات و رقابت‌پذیری پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، تسهیلات موردنیاز جهت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و معادن دارای پروانه بهره‌برداری و طرح‌ها و پروژه‌های ارتقای تولید دانش‌بنیان و واحدهایی که دارای مشکلات نقدینگی هستند، ارائه خواهد شد.

 پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول