اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان و همتای قطری بر تداوم تلاش‌ها برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در دوحه بر ضرورت تدوام تلاش‌های مشترک برای پایان بخشیدن به جنایات جنگی صهیونیست‌ها، شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه تأکید کردند.

تأکید امیرعبداللهیان و همتای قطری بر تداوم تلاش‌ها برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه‌شنبه) نهم آبان ماه و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری به دوحه سفر کرد، در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات این کشور با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به دوحه ظرف دو هفته اخیر است. رئیس دستگاه دیپلماسی ۲۲ مهر ماه و در چهارمین مقصد سفرش به چهار کشور منطقه وارد دوحه شد و همان شب با همتای قطری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار امروز آخرین تحولات جاری در فلسطین و بحران در غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

طرفین اوضاع در منطقه در نتیجه تداوم بحران جاری در غزه را انفجارآمیز خوانده و بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک به منظور توقف حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و پایان بخشیدن به جنایات جنگی صهیونیست‌ها و نیز شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه تأکید کرده و در خصوص راه‌های تحقق این اهداف مشورت و تبادل نظر کردند. 

دو طرف همچنین نسبت به تداوم تلاش‌های مشترک در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و متوقف کردن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه اتفاق نظر داشتند و قرار شد به مشورت‌ها و تلاش های مشترک خود ادامه دهند.

امیرعبداللهیان پیش از این نیز با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول