اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: دشمنان با هوش مصنوعی آسیب‌پذیری مجموعه‌ها را رصد می‌کنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در ادبیات دشمنان بیشترین تهدیدات روانه زنجیره تولید در حوزه اقتصاد و دستگاه‌های خدمات‌رسان صورت می‌گیرد و این بخش‌ها دارای جذابیت بیشتری هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: دشمنان با هوش مصنوعی آسیب‌پذیری مجموعه‌ها را رصد می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در اولین همایش پدافند غیرعامل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز نهم آبان ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران وزارتخانه و سازمان های تابعه و استان ها در مجموعه تلاش برگزار شد، با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه، گفت: امروز این رژیم دست به ظلم و کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیانی در برابر چشم جهانیان و همه دوربین های روشن افکار عمومی می‌زند و همه این جنایت‌ها را می بییند. امیدوارم خداوند به همه مظلومان تاریخ به ویژه مردم غزه  کمک کنند تا از این شرایط خارج شوند.

وی افزود: موضوع غزه و فلسطین برای ما ابعاد مختلفی دارد ، یکی از ابعاد آن موضوع انسانی، اسلامی و ایرانی است، موضوع انسانی به این معنا که دفاع از مظلومان، بی‌گناهان و غیرنظامیانی مطرح است که زیر بمباران قرار گرفته و به شهادت رسیده اند. این مردم در محاصره آب و غذا و دارو و شرایط فیزیکی هستند و بیشترین ظلم ممکن را به این امت داشته اند و تمام ارزش های انسانی را در فلسطین رژیم صهیونیستی زیر سوال برده است.

 رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: به نظر بنده در باب فلسطین وجدان بشری در حال آزمون انسانی است که باید دید در برابر جنایت و نسل کشی زنان، مردان و کودکان بی گناه چه قضاوتی خواهد داشت.

سردار جلالی به تهدیدات سایبری دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از تهدیدات سایبری، تهدیدات زیرساختی است در ادبیات دشمنان بیشترین تهدیدات روانه زنجیره تولید در حوزه اقتصاد و دستگاه‌های خدمات رسان صورت می‌گیرد و این بخش‌ها دارای جذابیت بیشتری هستند. در عین حال اگر سامانه سایبری آن حوزه ضعیف و دارای نقاط ضعف و آسیب پذیری بالایی باشد برای دشمنان مطلوب تر است.

وی تأکید کرد: امروز دشمنان می توانند با هوش مصنوعی بفهمند که یک سازمان یا یک مجموعه چقدر آسیب دارد و آن مجموعه را تهدید کنند.

* وزیر رفاه: به رغم تحریم ها در حال حاضر تراز تجاری ایران قابل قبول است

در ادامه این نشست، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مهم توصیف کردن نقش پدافندغیرعامل در پیشگیری از حوادث احتمالی، اظهار کرد: پدافند غیرعامل را می توان به عنوان یکی از مولفه های اقتدار ملی کشور به شمار آورد. این پدافند باید در حوزه های اقتصادی و دفاعی بروز داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معنای پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: معنای این نوع پدافند، همان اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است که ترسیم فرمودند، بنا بر تعبیر ایشان اقتصاد درون زا و برون نگر است و تحریم آن را تهدید نمی کند.

وی عنوان کرد: به رغم تحریم ها در حال حاضر تراز تجاری ایران قابل قبول و قابل ارائه است و صادرات نفتی و غیر نفتی ما مطلوب و شاهد رشد بسیار امیدوار کننده ای بوده است.

وی ادامه داد: کاهش بیکاری در کشور رخ داده و قابل ارائه است، در حال حاضر نرخ بیکاری به کانال ۷درصد رسیده و این کار بزرگی است که صورت گرفته است.

مرتضوی به تبیین ابعاد گوناگون پدافند غیرعامل اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پایه های اصلی پدافند غیر عامل، پدافند مردم پایه است، به همین منظور باید رابطه مدیریت و کارگزاران و مردم به مانند محب و محبوب باشد و و ما خادم مردم هستیم. 

وی اضافه کرد: اگر همین مبنا در کشور ترسیم شود باید بدانید که هیچ قدرتی در دنیا حریف نظام مقدس جمهوری اسلتمی ایران نخواهد بود.

 

*  دهک‌بندی یارانه‌ها و کالابرک الکترونیکی ضرورت  پدافند غیرعامل را می‌رساند

در ادامه این نشست، احمد هاشمی، جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل و رئیس مرکز حراست وزارت کار گفت: دشمن جنگ اقتصادی علیه کشور ما به راه انداخته است و پدافند غیرعامل و اقتصاد مقاومتی به عنوان لازم و ملزوم می‌توانند جلودار و مکانیسم دفاعی کارگشا و موثری باشد.

رئیس مرکز حراست وزارت کار مقابله با فساد و مفسدان اقتصادی با مهم خواندن نقش پدافند در مقابله با جاسوسی های دشمن، گفت: مفسدان اقتصادی ستون پنجم دشمن هستند و با ابزار پدافند غیرعامل و بررسی همه جانبه می‌توانیم در مسیر شناسایی مراکز فساد و مفسدان اقتصادی می‌توانیم فعالانه عمل کنیم و افراد و عناصر فساد عزل شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ مرکز پدافند غیرعامل در سطح وزارتخانه در سراسر کشور تشکیل شده، عنوان کرد: برای این موضوع کمیته‌های زیستی، انتظامی، شیمیایی و سایبری نیز تشکیل شده‌و دوره های پدافندغیرعامل نیز در سازمان فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری است.

جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل و رئیس مرکز حراست وزارت کار ادامه داد: دهک‌بندی یارانه‌ها، کالابرک الکترونیکی و بروزرسانی بیش از ۸۰ سامانه نشان از طیف گسترده خدمات و مخاطبان این وزارتخانه دارد.

وی در پایان به برنامه های آینده وزارت کار اشاره کرد و گفت: تدوین سند جامع پدافندغیرعامل وزارتخانه، تدوین سند پدافندغیرعامل در فضای مجازی و جلوگیری از اخبار ناصحیح در حوزه اقتصادی و تقویت پدافند غیرعامل در سازمان‌های تحت پوشش از برنامه‌های آتی این وزارتخانه خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول