اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

در نشست تخصصی جنایات رژیم صهیونیستی مطرح شد؛ اسرائیل غاصب به دنبال بی آبرو کردن یهودیت

نشست تخصصی «جنایات رژیم صهیونسیتی در آیینه عدالت» در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی برگزار شد.

در نشست تخصصی جنایات رژیم صهیونیستی مطرح شد؛ اسرائیل غاصب به دنبال بی آبرو کردن یهودیت

به گزارش گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا نشست تخصصی «جنایات رژیم صهیونسیتی در آیینه عدالت» امروز نهم آبان ماه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی در حال برگزاری است.
در این نشست تخصصی محمود خانی جوی آباد رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد،‌ بابک نگاهداریان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، هدی بهار فعال فلسطینی، امیر ساعد وکیل و حسن مرادی هیات علمی دانشگاه تهران، محمد آدمی مدیر گروه حقوق بین‌الملل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جبار اصلانی مدیر کل حقوقی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

حقوق بین‌الملل بشر دوستانه، همان حقوق جنگ است

 اصلانی مدیر کل حقوقی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در این نشست بیان کرد: حقوق بین‌الملل بشر دوستانه، همان حقوق جنگ است، این حقوق کاری ندارد به اینکه که چه کسی جنگ را شروع کرده است .این حقوق می‌گوید اگر جنگی اتفاق بیفتد، هر آنچه که هست عادل، نا عادل، دولتی، غیر دولتی‌، همه یک مجموعه تعهدی دارند.

وی بیان کرد: فلسطین پاره تن اسلام است و امیدواریم که این ماشین کشتار در این سرزمین هر چه زودتر متوقف شود.

صهیونیست‌ها به هیچ شرافت انسانی پایبند نیستند

 نگاهداریان رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیز گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به مسایل پایبند نبود، و این مسأله خشم فلسطین را برانگیخت.

وی تصریح کرد: از نظر بنده جنگ هم شرافت دارد، خوب است که دشمن انسان هم باشرف باشد، شرف آخرین سنگر انسانیت است . صهیونیست‌ها آخرین سنگر را نیز از دست داده‌اند و به هیچ شرافت انسانی پایبند نیستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: افکار عمومی علیه رژیم صهیونیست شکل گرفت که این خود‌، نعمت بزرگی است، امروز چهره خبیث صهیونیست دیگر از دستکش چرمی بیرون آمده و چهره خبیث خود را نشان می‌دهد.

نگاهداریان خاطر نشان شد : کشورهای اسلامی باید حرکت منسجمی داشته باشند و مرکز پژوهش‌های مجلس  تدبیر کردند و با فراخوان به عنوان یک وظیفه شرعی نقش خودمان در مورد آینده نگری نسبت به فلسطین انجام دهیم به عنوان کمک کننده به مردم فلسطین این برنامه‌ها برگزار می‌شود. 

اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مردمی زنان

در ادامه خانی جوی آباد رئیس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهدگفت: کمک‌هایی به غزه ازطریق آژانس های مختلف سازمان بین‌الملل در حال انتقال است. تا فشار اسراییل در رابطه با غذا را در کشور فلسطین کم کند.

وی بیان کرد: ما حدود ۴۵ گزارشگر داریم که تعدادی از این گزارشگر ها موضوع مسأله آب و محیط زیست را پیگیری می‌کنند.

رئیس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهدگفت: جلسه‌ای با موضوع حقوق بشر در دستور کار قرار دارد و ژنو در حال پیگیری است. سعی داریم رژیم اشغالی را از کمیسیون مردمی زنان اخراج کنیم.

شهادت ۸۳ هزار فعال فلسطینی

 بهار فعال فلسطینی نیز در این نشست گفت: ۸۳ هزار نفر از فعالان فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند که بیشتر آن‌ها زن‌ها و بچه ها هستند.

وی افزود: ما از سازمان بین‌المللی درخواست حمایت از مردم غزه داریم از ایران هم تشکر می‌کنیم که در کنار سازمان بین‌المللی به همدردی با ما می‌پردازند. 

ایران فعالیت فرا سرزمینی خود را اعمال کند

مرادی عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: اولین کنوانسیون ژنو ۱۶۰ سال قدمت دارد و این سال‌ها فراز و فرود داشته است.

وی گفت: در خصوص بحث فعالیت کشوری در حمایت از مردم غزه، کشور ایران فعالیت فرا سرزمینی خود را اعمال کند و تلاش می‌کنیم که این امر انجام شود.

وی ادامه داد: لازمه این کار پشتوانه قانونی است که در حال حاضر وجود ندارد ‌و مستلزم این است که به صورت یک لایحه و طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شود و شورای نگهبان هم موافقت کند.

رژیم صهیونیستی به دنبال بی آبرو کردن یهودیت

در ادامه سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: حساب یهودیت از صهیونیست‌ها جداست و این از بیانات امام راحل است و دقیقا جامعه یهودی ایران بر همین مبنا استوار است.

وی با بیان اینکه در راه پیمایی روز قدس همیشه مسأله حمایت خود را اعلام کردیم؛  افزو‌د: همیشه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونسیتی را علیه مردم مظلوم محکوم کردیم.

نماینده کلیمیان تصریح کرد: رژیم غاصب با استفاده از نام خداوند و یهودیت بر فعالیت جنایتکارانه خود اصرار دارند، اقدامات این رژیم صهیونسیتی فقط برای بی‌آبرو کردن نام یهودیت است.

او خاطر نشان کرد: حمله این رژیم غاصب برنامه ریزی شده است.باید آتش بس انجام شود، کمک‌های کشورهای دنیا نیز باید باشد اگر چنین نباشد، متاسفانه ما شاهد نسل کشی عظیمی خواهیم بود .

مردم فلسطین در حال دفاع از حق خود

آدمی مدیر گروه حقوق بین الملل مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم فلسطین قصد مبارزه با اشغالگر را دارند، این مبارزه یک مبارزه رهایی است در حقیقت یک نوع دفاع از خودشان است.

وی افزود: عده‌ای این سرزمین را اشغال کردند و این مردم مظلوم قصد دارند آن‌ها را بیرون کنند تا حق اولیه خود را به دست بیاورند.

آدمی خاطر نشان کرد: باید واکنش ما به جنایات و بیانات باید جدی باشد. این موضوع را دبیر سازمان بین‌المللی اینگونه بیان می‌کند که یک اشغالگری طی ۵۶ سال اتفاق افتاده است و این جنایات امروز نتیجه این وضعیت اشغال است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول