اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تصویب7 پرونده میراث‌فرهنگی در جلسه شورای ثبت خراسان‌جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 7 پرونده میراث‌فرهنگی ناملموس در جلسه شورای ثبت استان بررسی شد و به تصویب رسید.

تصویب7 پرونده میراث‌فرهنگی در جلسه شورای ثبت خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: در جلسه شورای ثبت معنوی که با حضور معاونین اداره‌کل و مسوولان حوزه‌های حراست و حقوقی، استادان دانشگاه و اعضای شورا برگزار شد، ۷ پرونده اثر معنوی مربوط به مهارت‌های صنایع‌دستی، آیین‌ها، نان‌های محلی و همچنین یک پرونده اقدامات پاسدارانه بررسی شد. 

وی افزود: این پرونده‌های بعد از تبادل نظر اعضاء، با اتفاق نظر اعضای جلسه مورد تائید قرار گرفت و برای ثبت در فهرست آثار معنوی (ناملموس) کشور به وزارت‌‌خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: میراث‌فرهنگی ناملموس یا همان فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش معنوی و فرهنگی بالایی دارند و از دستاوردهای معنوی هر قوم و تمدن محسوب می‌شود که به نوعی ریشه در هویت و دیدگاه آن‌ها دارد، از این رو ثبت ملی، ماندگاری و حفظ آنها در ارتباطی مستقیم با روح و هویت مردم هر منطقه و کشور است. 

شاه‌وردی با بیان این که ثبت ملی آثار ناملموس می‌تواند موجب آشنایی بیشتر، ماندگاری و معرفی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ هر منطقه شود افزود: بنابراین یکی از سیاست‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت آثار ناملموس در فهرست آثار ملی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به این که حفظ میراث معنوی بسیار دشوارتر از حفظ میراث‌فرهنگی مادی است، تاکید کرد: هر اقدام پاسدارانه که در حفظ و معرفی میراث معنوی کمک کننده باشد، باید انجام شود و  پاسداری از میرا‌ث‌فرهنگی ناملموس باید در اولویت قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول