اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کشف بیش از یک میلیون و 700هزار لیتر گازوئیل قاچاق

با تلاش ضربتی و مقتدرانه انتظامی ،دریابانی و یگان ویژه هرمزگان ، ضربه مهلک و سنگینی به بنیان قاچاقچیان وارد و بیش از یک میلیون و 700 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر کرگان شهرستان میناب کشف و ضبط شد.

کشف بیش از یک میلیون و 700هزار لیتر گازوئیل قاچاق

  به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در مصاحبه خبری و تلویزیونی در تشریح این خبر بیان داشت : با توجه به اینکه یکی از اولویت های مهم انتظامی کشور بحث مقابل با قاچاق می باشد و همچنین در راستای جامع عمل پوشاندن به تدابیرفرمانده محترم کل انتظامی کشور مبنی براینکه امسال می بایست سال سخت و تلخی برای قاچاقچیان باشد، طرح های مقابله با قاچاق در سطح استان بصورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی استان هرمزگان در یک عملیات منسجم و هماهنگ با انجام برآورد اطلاعاتی دقیق و با اجرای یک طرح مشترک با مجموعه دریابانی ، یگان ویژه و حضور پررنگ پلیس های تخصصی از سحرگاه امروز در روستای کرگان از توابع شهرستان میناب که یکی از کانون های مهم جرم قاچاق در استان هرمزگان می باشد این طرح همه جانبه با حضور و مشارکت دستگاه های دولتی از جمله سازمان حمل و نقل، شرکت نفت و با حضور میدانی داستان میناب و حمایت استاندار هرمزگان اجرایی و عملیاتی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: با رصد واقدام اطلاعاتی توسط عوامل انتظامی و دریابانی استان محل های دپو مقادیر زیادی سوخت قاچاق توسط قاچاقچیان که  قصد انتقال سوخت قاچاق بوسیله مشک های ماری از طریق خور بندر کرگان به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتند شناسایی شد. 

وی ادامه داد : در اجرای این طرح بالغ بر 60 کیلومتر لوله که جهت انتقال سوخت از منازل به سمت خوریات لوله گذاری شده بود امحاء گردیده  و بالغ بر بیش از یکصد مخزن بزرگ و انواع مخازن کوچک پلاستیکی و فلزی که مملو از سوخت قاچاق بودند پس از تخلیه  امحا شدند .

سردار جاویدان تصریح کرد: در این حوزه با توجه به اینکه محوریت اصلی اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت بود بالغ بر یک میلیون و 700 هزار لیتر سوخت قاچاق که از طریق 14 مشک ماری جابجا میشد کشف و حدود 200 هزار لیتر سوخت از این مقدار با توجه به عدم امکان جابجایی در محل به همراه مشک های ماری امحا شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به دیگر کشفیات شاخص این طرح بزرگ پلیس، ابراز داشت: در راستای این طرح تعداد 4 دستگاه خودروی سواری لوکس خارجی قاچاق، دو دستگاه موتورسیکلت 250سی سی ، دو دستگاه موتور قایق، دو دستگاه موتور خودرو، یک دستگاه موتور تریلی، 2دستگاه پرس مشک(تولید مشک ماری)، 54 حلقه لاستیک بزرگ خارجی و 30 هزار نخ سیگار قاچاق کشف گردید.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه با توجه به میزان بالای توقیفات، ارزش گذاری کشفیات این طرح توسط کارشناسان اقتصادی در حال بررسی می باشد، اظهار داشت: سوخت های قاچاق کشف شده از مخازن و محل های دپو تخلیه و بوسیله 15 دستگاه کامیون تانکر به شرکت پخش فرآورده های نفتی منتقل شدند.

سردار جاویدان در پایان خاطرنشان کرد: طرح های عملیاتی و ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت مستمر و با اقتدار توسط پلیس اجرا می گردد و به قاچاقچیان هشدار می دهیم پلیس با تمام توان و اقتدار با عاملان قاچاق با جدیت و بدون اغماض برخورد می کند و هرگز اجازه نخواهد داد هیچ گوشه ای از استان محل امنی برای جولان قاچاقچیان و عوامل قانون گریز و منفعت طلب باشد و با هیچ فرد یا افرادی در این خصوص تعارف و مماشات نخواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول