اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزافه گویی «نتانیاهو» درباره حماس و حزب الله

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه در نشست هفتگی کابینه با گزافه گویی گفت، اگر حزب‌الله وارد جنگ شود، بزرگترین اشتباه را مرتکب شده و حماس نیز فلج خواهد شد.

گزافه گویی «نتانیاهو» درباره حماس و حزب الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه در نشست هفتگی کابینه گفت که هدف ارتش رژیم صهیونیسیتی از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس است.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» نتانیاهو مدعی شد:«ما این کارها را به صورت نظام‌مند انجام می‌دهیم. اول از همه، مرحله مهار که به پایان رسیده است. مرحله دوم حمله هوایی است.»

نتانیاهو گفت: «ارتش اسرائیل در حال گسترش ورود زمینی به نوار غزه است و این کار را در گام‌های سنجیده انجام می‌دهد.»

این در حالی است که «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان گفت که عملیات طوفان الاقصی، قواعد تازه‌ای در جنگ با دشمن صهیونیستی ایجاد کرد که زیربنای آزادی کامل فلسطین خواهد بود.

عبدالهادی گفت که در روز نخست این عملیات، آمریکایی‌ها واسطه‌هایی نزد حزب الله لبنان فرستادند و گفتند که نمی‌خواهند با این جنبش وارد جنگ شوند، ولی حزب الله با بمباران سه مقر نظامی صهیونیستی، پاسخ واشنگتن را داد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد:«ما در عین حال برای بازدارندگی فعالانه جبهه شمالی تلاش می‌کنیم و به حزب‌الله تکرار می‌کنم اگر تصمیم به مداخله کامل در کارزار بگیرید، بزرگترین اشتباه زندگی‌تان را می‌کنید، ضربه‌ای خواهید خورد که حتی نمی‌توانید تصور کنید.»

نتانیاهو مدعی شد:«قول می‌دهم حماس فلج خواهد شد، حماس شکست خواهد خورد، غزه متفاوت خواهد بود.»

این در حالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه، در بیست و سومین روز عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، از افزایش شمار کشته‌های اشغالگران خبر داد.از آغاز طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری تا به امروز، بیش از ۱۵۳۸ اسرائیلی کشته شده‌اند.

نشریه «وال استریت ژورنال» نیز امروز به نقل از منابعی در حزب لیکود به ریاست نتانیاهو نوشت که اعضای این حزب معتقد هستند که جنگ و بحران در نوار غزه، باعث پایان یافتن عمر سیاسی نتانیاهو خواهد شد.

این نشریه به نقل از منابعی در حزب لیکود به ریاست نتانیاهو نوشت که اعضای این حزب معتقد هستند که جنگ و بحران در نوار غزه، باعث پایان یافتن عمر سیاسی نتانیاهو خواهد شد.

طبق این گزارش، اعضای حزب نتانیاهو باور دارند که او اکنون فقط برای بقای سیاسی خود در رژیم موقت صهیونیستی جنگ با نوار غزه را ادامه می‌دهد اما برای مدت زیادی در قدرت باقی نخواهد ماند.

اعضای لیکود به این نشریه گفتند، نتانیاهو در مدت زمان ۳۵ ساله حضور در قدرت، چهره‌ای تقابل‌طلب از خود نشان داده و سعی کرده به همه بگوید آماده جنگ با نه تنها گروه‌های مقاومت فلسطینی بلکه با ایران و کشورهای دیگر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول