اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

یهودیان تهران درباره جنایات غزه چه نظری دارند؟

یهودیان تجمع‌کننده در کنیسه یوسف‌آباد، جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

یهودیان تهران درباره جنایات غزه چه نظری دارند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا، امروز دوشنبه هشتم آبان ماه، یهودیان مقیم تهران در محکومیت جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در کنیسه یوسف آباد اجتماع کردند.

در این تجمع همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، یهودا گرامی (خاخام ارشد در ایران) و دکتر یونس حمامی لاله زار رهبر دینی کلیمیان ایران، در محکومیت جنایت‌های این رژیم سخنانی را مطرح کردند.

خبرنگار باشگاه توانا، در حاشیه این تجمع با برخی از یهودیان به گفت وگو پرداخت.

یکی از یهودیان که مردی ۳۰ ساله و از مهندسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بود، در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به خبرنگار باشگاه توانا، گفت: هر انسان شایسته و هر عقل سلیمی این را درک میکند که جنایاتی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه افراد بی گناه و بی دفاع صورت می‌دهد یک عمل هولناک و دردناک است.

وی با بیان اینکه یهودیان طبق عقاید انسان دوستی و اعتقاداتی که دارند باید هم نوع خودشان را دوست داشته باشند، اظهار کرد: ما نیز با حضورمان در این مکان می‌خواهیم به جهانیان بیان کنیم که هیچ انسان آزاده‌ای ظلم را قبول نمی‌کند و همواره خواستار برخورد با ظالمان است.

مرد ۳۰ ساله یهودی در پایان تأکید کرد: اطمینان داریم به زودی زود این جنایات به پایان خواهد رسید و ظالمان به سزای اعمال خود خواهند رسید.

یکی از دانش‌آموزان دبیرستانی که از یهودیان حاضر در کنیسه بود، به خبرنگار توانا، گفت: کشتار هر مظلومی در دنیا به دور از هر دینی یکی از تبه‌کارانه ترین اقدامات است. 

وی در ادامه بیان کرد: ما یهودیان ایران خود را از غاصبان و جنایت‌کاران اسرائیلی جدا کرده و اقدامات آنها را علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین محکوم می‌کنیم.

یکی از بانوان یهودی که خود مادر ۲ فرزند کوچک است، ضمن محکومیت کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه از جانب رژیم کودک‌کش اسرائیل، اظهار کرد: ما یهودیان ایران هم‌دردی خودمان را با مردم مظلوم غزه و فلسطینیان اعلام می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیست ها از دین یهود برای رسیدن به منافع خودشان بهره می‌برند، تصرح کرد: حساب ما از صهیونیست ها جدا است. ما اقدامات آن‌ها را محکوم کرده و هر کاری که از دستمان برآید برای مظلومان فلسطینی انجام خواهیم داد.

یکی از دانشجویان حاضر در کنیسه یوسف‌آباد نیز با ابراز همدردی با ملت مجاهد فلسطین، اظهار کرد: ما جامعه کلیمی باید رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و نباید اجازه دهیم این جنایت‌های بزرگ را مرتکب شوند.

وی افزود: در تورات ما آمده است که هم نوع خود را مانند خود دوست بداریم، لذا ما با حضور خود در این مکان خواستار دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه هستیم.

در پایان تجمع امروز در کنیسه یوسف‌آباد، یهودیان تهران علیه اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در خیابان راهپیمایی کردند، این راهپیمایی تا ابتدای خیابان شهید مصطفی برزگر رودکی که کنیسه‌ یهودیان در آن واقع است، ادامه داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول