اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصرف گاز زنجانی‌ها در شش ماه به 1639 میلیون مترمکعب رسید

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری یک هزار و 639 میلیون مترمکب گاز طبیعی توسط مشترکان گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده است.

مصرف گاز زنجانی‌ها در شش ماه به 1639 میلیون مترمکعب رسید

رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر 372 هزار و 780 مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: مشترکین زنجانی فقط در شهریورماه سال جاری، مصرف 264 میلیون مترمکعب گاز طبیعی که بیشترین مصرف آن در بخش صنعتی است را به ثبت رسانده‌اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و برودت هوا در استان زنجان و افزایش میزان مصرف گاز طبیعی افزود: صرفه‌جویی در مصرف گاز، باعث پایداری دائمی شبکه گاز استان و نیز سایر مناطق کشور و برخورداری همه هم‌وطنان از نعمت گاز در فصل سرد سال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف گاز طبیعی توسط 60 درصد مشترکین رعایت می‌شود، تأکید کرد و گفت: مشترکان زنجانی در کنار رعایت اصول ایمنی بر مصرف بهینه گاز نیز توجه و مدیریت لازم را داشته باشند تا همه مردم از نعمت گرمابخش گاز در فصول سرد سال بهره‌مند شوند.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به تاثیر مصرف بهینه و کاهش یک‌درصدی مصرف مشترکان در تأمین شبکه گاز پایدار در کشور خاطرنشان کرد: کاهش یک درجه‌ای دمای محیط و استفاده از لباس‌های گرم، استفاده از پرده ضخیم و پنجره‌های دو جداره، حتی کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می‌تواند رقم بالایی از صرفه جویی را به همراه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان دمای ایده آل برای محیط را 18 تا 21 درجه اعلام کرد و افزود: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند با رعایت دمای مناسب محیط منزل و کار خود تا حد زیادی از وقوع قطعی گاز طبیعی در کشور جلوگیری کنند.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول