اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جوجه‌ریزی ۱۶ میلیون قطعه‌ای در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: از مهر ماه امسال ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام شده است.

جوجه‌ریزی ۱۶ میلیون قطعه‌ای در مازندران

 محمدمهدی عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره وضعیت تولید مرغ در استان اظهار کرد: ازمهر ماه امسال ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی و ۲۴۲ هزار و ۹۷۰ قطعه جوجه‌ریزی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان انجام شده اس.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی این مدت ۴۳ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در کارخانجات جوجه کشی و ۲۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۴ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با این تعداد جوجه‌ریزی ۲۵ هزار و ۹۶۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

عباس‌زاده  با بیان اینکه شهرستان‌های ساری، آمل و قائمشهر بیشترین میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی را انجام دادند، افزود: شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۴۰ قطعه رتبه نخست، آمل با ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۴۰ قطعه رتبه دوم و قائمشهر با یک‌میلیون و ۴۹۲ هزار و ۲۰ قطعه رتبه سوم تعداد جوجه‌ریزی را در مهر ماه امسال به خود اختصاص دادند و رتبه های بعدی به شهرستان های بابل، نکا، جویبار، بهشهر، بابلسر و نور اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در مهر ماه امسال به ترتیب در هفته اول ۴.۱ میلیون قطعه، هفته دوم ۳.۳ میلیون قطعه، هفته سوم ۴.۱ میلیون قطعه و هفته چهارم ۴.۴ میلیون قطعه بود.

وی گفت: سویه راس با ۸.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی رتبه اول، سویه آرین با جوجه‌ریزی ۵.۵ میلیون قطعه‌ای رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با ۷۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی رتبه سوم و سویه کاب با ۶۸۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول