اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

رئیس انجمن کلیمیان ایران: نتانیاهو و دولت کثیف رژیم صهیونیستی باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در تجمع یهودیان تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو و دولت کثیف رژیم صهیونیستی باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند

رئیس انجمن کلیمیان ایران: نتانیاهو و دولت کثیف رژیم صهیونیستی باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا، اجتماع یهودیان تهران در کنیسه یوسف آباد تهران راس ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه هشتم آبان ماه آغاز شد. این تجمع در محکومیت جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شده است.

همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در این تجمع گفت: در ابتدا کشتار بی رحمانه مردم غزه از جانب رژیم صهیونیستی را به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: در این مدت شاهد نسل کشی مردم غزه و تخریب شدید منازل مسکونی و جنایت ها از جانب رژیم غاصب بودیم.

رئیس انجمن کلیمیان ایران گفت: این بمب هایی که در این مدت بر سر مردم غزه ریخته شده، بسیار زیاد و غیر قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه بمباران بیمارستان‌ها و منازل مسکونی نشانه ضعف صهیونیست هاست، اظهار کرد: جامعه کلیمی در تمام دنیا نمی‌خواهد چنین فاجعه ای را برای مردم غزه ببیند.

نماینده کلیمیان در مجلس  شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این انفجارات عظیم خاطره بسیار بدی روی کودکان غزه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به گرسنگی عظیم کودکان غزه، تصریح کرد: اجازه ندادن ورود کمک‌های مردمی به غزه نشانه بی رحمی رژیم غاصب صهیونیستی است.

رئیس انجمن کلیمیان ایران تأکید کرد: نتانیاهو و دولت کثیف رژیم صهیونیستی بداند که عواقب این جنگ گریبان خودشان را می‌گیرد و در نهایت در دادگاه های بین المللی این رژیم کثیف و مسئولان خبیث آنها محاکمه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: جامعه یهودی ایران در این سال ها جز نیکی چیزی از کشور ایران ندیده است و این جامعه یهودی مقیم ایران هم جز وطن پرستی کار دیگری انجام نداده است.

نماینده کلیمیان در مجلس خاطر نشان کرد: امیدوارم که در آینده نزدیک مردم فلسطین هرچه سریعتر بر این رژیم غاصب غلبه کنند و آزادانه در سرزمین خودشان زندگی کنند.

دین یهودیت از سیاست صهیونیستی جداست

در ادامه یهودا گرامی، خاخام ارشد در ایران با محکومیت رژیم صهونیستی و اعلام انزجار خود از این رژیم غاصب، گفت: اعلام برائت می‌کنیم امروز  اتفاقاتی که توسط گروهی از افراد که خود را یهودی می‌دانند و ما اینجا با تمام قدرت جدایی خود را از هرگونه ایده سیاسی اعلام می‌کنیم.

گرامی تاکید کرد: وظیفه خود ‌می‌دانیم که به عنوان افرادی یهودی مانند یهودیان کشورهای دیگر مخالفت خودمان را از اقدامات این صهیونیست‌ها اعلام کنیم و این موضوع را ما به شدت محکوم می‌کنیم. 

این خاخام یهودی تصریح کرد:  دین یهودیت از سیاست صهیونیستی جداست و بدرستی ۴۰ سال قبل بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز این را عنوان کردند‌.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشالله زمانی می‌رسد که این ظلم از دنیا کنار میره و همه انسان‌ها با برابری و یک رنگی‌ زندگی خواهند کرد و در آن روز نام خداوند‌ را عبادت می‌کنند و همه در راه راست صحیح قدم بر میدارند‌.

کشتار انسان ها و افراد بی دفاع بر خلاف باور های دینی یهودیت 

دکتر یونس حمامی لاله زار رهبر دینی کلیمیان ایران هم در این تجمع با محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه گفت: انسان باید به دفاع از مظلوم و هم نوع خود بپردازد و ما نیز وظیفه داریم در کنیسه‌های خود علیه اقدامات این رژیم غاصب تجمع کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید به عنوان جامعه یهودیت به ارزش های انسانی پایبند باشیم، اظهار کرد: ارزش های انسانی به معنای این نیست که از چه قوم و خانواده ای است بلکه بسته به انسان بودنش است.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار کرد : رژیم صهیونیستی بر خلاف باور های دینی یهودیت دست به کشتار انسان ها و افراد بی دفاع می‌زند و بسیاری از بیماران، زنان و کودکان را مورد هدف قرار می‌دهد و این امر قابل قابل قبول نخواهد بود.

وی افزود: در جنگ تحمیلی با اینکه صدام و رژیم بعثی از بمب های ممنوعه استفاده کردند اما جمهوری اسلامی با اعتقاد به باورهای دینی خود و بدون استفاده از این تجهیزات جنگی ممنوعه، از کشور مقاومت کردند.

حمامی گفت: رژیم غاصب با حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپا گستاخ تر می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: هدف از تجمع امروز یهودیان، محکومیت اقدامات فجیع و ناباورانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه است تا از این طریق بشود هرچه زودتر آتش بس را تحمیل و کمک های مردمی به این مردم بی دفاع ارسال شود.

رهبر دینی کلیمیان ایران در پایان بیان کرد: ما در کنار سایر افراد آزاده دنیا این جنایت ها و حامیان آنها را محکوم کرده و خواستار پایان دادن ظلم و جنایت ها و برقراری امنیت و آرامش برای این مردم بی دفاع است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول