اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برگزاری مراسم سالگرد جمهوری ترکیه با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری

مراسم جمهوری ترکیه روز یکشنبه با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد لشکری و کشوری همراه با نمایش جنگنده‌های ترکیه در «آنکارا» پایتخت ترکیه برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد جمهوری ترکیه با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات ارشد ترکیه روز یکشنبه صدمین سالگرد جمهوری ترکیه را  در شهر «آنکارا» پایتخت این کشور جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به همراه مقامات لشکری و کشوری از مقبره «مصطفی کمال آتاتورک،» بنیانگذار ترکیه در شهر «آنکارا» دیدن کردند.

وی در این مراسم گفت:«به عنوان دولت ترکیه جمهوری ما امن‌تر از همیشه و در دستان امن و صالح است.»

اردوغان گفت:«ملت مصمم است تا آرمان یک ترکیه بزرگ و قدرتمند را بدون توجه به دشمنان خارجی و داخلی بالا ببرد.»

ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران پیام تبریکی به همتای ترکیه‌ای خود به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری در ترکیه ارسال کرد.

در پیام پوتین به رئیس جمهور ترکیه آمده است: «کشور شما بر چالش‌های متعددی غلبه کرده و به موفقیت‌های شناخته شده‌ای دست یافته است. ترکیه کشوری بسیار مورد احترام در صحنه جهانی است.»

ائتلاف ناتو نیز به همین مناسبت پیامی به دولت ترکیه ارسال کرد. ائتلاف ناتو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «اکس» صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را به این کشور تبریک گفت. در این مراسم جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه نمایش هوایی را به اجرا گذاشتند.

این در حالی است که ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه بعد از ظهر شنبه در تجمع حمایت از فلسطین در شهر «استانبول» به خیابان‌ها آمدند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان داد. مردم در این تجمع شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به رژیم اسرائیل سر دادند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول