اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

امدادرسانی به بیش از 607 هزار نفر در 6 ماه گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به رشد 20 درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات طی 6 ماه نخست امسال از امدادرسانی به 607 هزار و 232 نفر ، در این مدت زمان خبر داد.

امدادرسانی به بیش از 607 هزار نفر در 6 ماه گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ در سطح کشور ۲۶ هزار و  ۲۹۵ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۲۰ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات ثبت شده توسط مراکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) طی این مدت زمان، با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 607 هزار و 232 نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۱۶ هزار و ۲۰۲ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۲۱۵ هزار و ۵۵۹ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان این که ۱۰۷ هزار و ۳۲۸ نفر از آسیب‌‎دیدگان سوانح مختلف، اسکان اضطراری پیدا کردند، افزود: بر پایه داده‌های ثبت شده، ۲۷۹۸ نفر از آسیب‌دیدگان در سوانح جاده‌ای، کوهستان، سیل و محیط‌های آبی با حضور به موقع نجاتگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافته و به مناطق امن و مراکز درمانی انتقال یافتند.

رشد ۱۶ درصدی عملیات‌های امداد و نجات

محمودی گفت: طی ۱۸۶ روز گذشته از سال 1402 در سطح کشور ۱۹ هزار و ۴۹۲ مورد عملیات امداد و نجات (شامل سوانح ترافیکی، جوی، کوهستان، صنعتی-کارگاهی و ...) به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال 1401 شاهد رشد 16 درصدی عملیات هستیم. در این مدت زمان، ۱۹ هزار و ۴۹۲ عملیات امداد و نجات و ۶۸۰۳ عملیات حضوری و مناسبتی انجام شده است که به ترتیب ۷۴ درصد و ۲۶ درصد از عملیات‌های خدمات و امداد و نجات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با انجام ۳۱۲۵ عملیات، اصفهان با انجام ۱۹۹۲ عملیات و گیلان با انجام ۱۱۱۳ عملیات بوده است. بیشترین رشد عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با رشد ۸۶ درصدی، کهگیلویه و بویراحمد با رشد ۸۴ درصدی و اصفهان با رشد ۳۵ درصدی انجام عملیات، بوده است.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و البرز، به ترتیب شاهد ۲۵ درصد، ۱۳ درصد و ۱۳ درصد کاهش انجام عملیات امداد و نجات در ۶ ماه نخست سال، نسبت به سال گذشته، بودیم.

وی گفت: بیشترین عملیات امداد و نجات در شهرستان‌های رامسر با انجام  ۲۸۳ عملیات، بابلسر با انجام ۲۷۵ عملیات و فریدونکنار  با انجام ۲۷۰ عملیات بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول