اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس سابق موساد: انتقاد از قطر ممنوع

یوسی کوهن در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی تاکید کرد که تل‌آویو در خصوص موضوع اسرای خود به قطر نیاز دارد و در این شرایط باید از انتقاد از دوحه پرهیز شود.

رئیس سابق موساد: انتقاد از قطر ممنوع

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسی کوهن»، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل «موساد»، شب گذشته در مصاحبه با کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مذاکراتی برای دستیابی به توافق در خصوص «ربوده شدگان» و «مفقودان» در نوارغزه در جریان است.

با وجود حضور کوهن در مذاکرات پشت‌پرده و غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری طرف سوم، وی گفت که همه اطلاعات در خصوص وضعیت «ربوده‌شدگان» شامل نظامیان و غیرنظامیان را ندارد. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هفتم اکتبر، اعتراف کرد: «من بسیار غافلگیر شدم. ما همه، شهروندان و سطوح سیاسی و امنیتی، در یک حالت ترس بودیم...دولت اسرائیل موفق نشد بین حماس و شهروندان غزه تمایز قائل شود و در طول سال ها، پس از جدایی، فرصت‌های زیادی برای ایجاد نوعی سیستم با نوار غزه فراهم بود. اما امروز  واقعیت کاملاً تغییر کرده است».

کوهن درباره نقش قطر در میانجیگری میان رژیم موقت و حماس گفت: «با وجود همه پیچیدگی‌ها باید از انتقاد از قطر پرهیز شود..به نفع دولت اسرائیل است که قطری‌ها در کنار ما باشند.حل پرونده اسرا در دست دو کشور میانجی مصر و قطر است».

خبرگزاری رویترز، امروز به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات با میانجیگری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه ادامه دارد. مذاکرات شکست‌ نخورده است بلکه «با سرعت بسیار کندتر» از قبل از حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی علیه مواضع فلسطینیان در غزه، در حال انجام است.(جزئیات بیشتر)

رئیس سابق موساد در خصوص سلب اعتماد صهیونیست‌ها از دستگاه امنیتی اسرائیل پس از هفتم اکتبر جاری، گفت: «هنوز کسی هست که بتوانیم به او اعتماد کنیم. اما در مورد عدم اعتماد عمومی در سطح سیاسی، شهروندان اسرائیل در سطح "ملی" شایسته بهتر از آن هستند».

عملیات طوفان الاقصی که هفتم اکتبر جاری علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم به شمار می‌رود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و موجب هلاکت دست‌کم ۱۴۰۰ نفر و اسارت بیش از ۲۰۰ نفر شدند. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول