اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

هفته بسیج دانش‌آموزی در کنار مزار شهیدان فهمیده آغاز شد

هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور جمعی از دانش‌آموزان در کنار مزار شهیدان فهمیده آغاز شد.

هفته بسیج دانش‌آموزی در کنار مزار شهیدان فهمیده آغاز شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور جمعی از دانش‌آموزان در کنار مزار شهیدان فهمیده در بهشت زهرا(س) آغاز شد. 

8 آبان، روز شهادت محمدحسین فهمیده، نوجوان 13 ساله است که به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامیده شده است.

* خواهر شهید فهمیده: مثل شهید‌ فهمیده در مقابل دشمن بجنگیم

 خواهر شهید فهمیده در این مراسم با بیان اینکه آزادی و امنیت امروز را مدیون خون مطهر شهدا هستیم، اظهار کرد:  اگر نوجوانی با رشد و شعور و تربیت پدر و مادرش به جبهه رفت، خانواده از بدو تولد به او یاد دادند و حاصل تربیت خانواده این بود که محمدحسین، عشق به امام(ره) را تا جایی ادامه دهد که به شهادت برسد.

وی خطاب به دانش‌آموزان، بیان کرد: سعی کنیم یاد و خاطره شهدا را همیشه زنده نگه داریم و برای افتخار کشورمان تلاش کنیم.

خواهر شهید‌ فهمیده ادامه داد: مثل شهید‌ فهمیده در مقابل دشمن بجنگیم و اجازه ندهیم که دشمن با ابزار رسانه، بچه‌های ما را مورد هدف قرار دهد. ایستادگی ما در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد که هستیم و می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم.

وی گفت: امروز بچه‌های غزه، صبر و مقاومت را از ملت ایران یاد گرفته‌اند و در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

* باقرزاده: برنامه‌های پرورشی اختیاری است

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم، اظهار کرد: نام هر کدام از شهدا برای ما معنا و مفهوم خاصی دارد.

وی خطاب به دانش‌آموزان و با بیان اینکه امروز شما هم فهمیده‌های دوران ما هستید، خاطر نشان کرد: شما می‌توانید این فهمی که با معرفت الهی نصیب‌تان شده را به دیگران نیز انتقال داده و دوستان خود را به مسیری که در آن قدم گذاشته‌اید، دعوت کنید.

باقرزاده با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: برای بچه‌های فلسطین دعا می‌کنیم اما از آن‌ها هم یاد می‌گیریم که بچه‌های فلسطینی، قرآن می‌خوانند و می‌گویند خدا به ما کمک خواهد کرد و خداوند، نصرت را وعده کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برخی‌ها می‌گویند برنامه‌های پرورشی اجباری است در حالی که برنامه‌های پرورشی از روی اجبار نیست و اختیاری است، گفت: بچه‌ها در فعالیت‌های پرورشی از جمله شرکت در نماز جماعت، اردوها، عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی و مجموعه برنامه فراگیر پرورشی، مختار هستند و به خوبی در همه برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول