اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  دیدگاه

راستی آزمایی جامعه جهانی در ادعای حمایت از حقوق بشر

ارتکاب جنایات جنگی متعدد و مکرر و جنایات علیه بشریت، شاخصه اصلی این رژیم صهیونیستی است که حتی تصویب اسناد و قوانین بین‌المللی نیز اثری بر توقف این رویکرد مجرمانه مقامات رژیم صهیونیستی نداشته است.

فارس پلاس؛ عباسعلی کدخدایی در یادداشتی نوشت: این روز‌ها سرزمین همیشه مقاوم غزه شاهد جنایاتی بی‌شمار است که ددمنشانه مردمان مظلوم این قطعه از کره خاکی را نشانه رفته و جان و مال عزیزان ساکن در آن را به نابودی می‌کشاند و این همه اتفاق نمی‌افتد مگر از سوی رژیمی غاصب و جنایتکار مانند رژیم صهیونیستی که از آغاز با قتل و ترور زنان و کودکان فلسطین آغاز کرد و این خوی وحشیانه و جنایت‌آمیز را در ادامه حیات خود استمرار بخشیده است.

ارتکاب جنایات جنگی متعدد و مکرر و جنایات علیه بشریت، شاخصه اصلی این رژیم صهیونیستی است که حتی تصویب اسناد و قوانین بین‌المللی نیز اثری بر توقف این رویکرد مجرمانه مقامات رژیم صهیونیستی نداشته و ابزار‌های مرسوم بین‌المللی نیز قادر به پایان بخشیدن به این جنایات بی‌شمار نبوده است.

نظام بین‌الملل با پذیرش و شناسایی این رژیم غاصب و سکوت در مقابل جنایات بی‌شمار آن گویا خود را همراه کرده تا با سکوت یا گاهی با حداقل انذار، کنج عافیت گزیند و بیش از آنکه در‌صدد احقاق حقوق ستمدیدگان باشد همراهی همگام با سکوت را انتخاب کرده است. امروز دیگر از قواعد آمره یا عرف لازم الاجرا خبری نیست. از منع توسل به زور نشانی یافت نمی‌شود، همه به طاق نسیان سپرده شده است! اکنون آیا صحبت از «آرمان مشترک تمام مردم ملت ها» وجهی دارد؟ و آیا می‌توان از «حقوق برابر و انفصال ناپذیر تمام اعضای خانواده بشری» سخن گفت؟

وقتی مدعیان جهانی حقوق بشر از عدالت و صلح سخن به میان می‌آورند، آیا می‌توان سؤال کرد که عدالت در غصب یک سرزمین و قتل مردمان اصلی آن سرزمین چگونه توصیف می‌شود؟ چگونه جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی علیه مردمان غزه و فلسطین در چارچوب صلح جای می‌گیرد؟ آیا مردمان مظلوم غزه جزئی از خانواده بزرگ بشری نیستند که هر روز بمب و موشک بر سر آنان می‌بارد؟ به کدامین گناه؟ به گناه مقاومت در مقابل اشغال!

و امروز حقوق بین‌الملل باید در پیشگاه تاریخ پاسخ دهد چگونه قحطی آب، غذا و دیگر امکانات حداقلی زندگی در غزه مظلوم در چارچوب آرمان مشترک بشری می‌گنجد؟

وقتی نمی‌توان کسی را به زور از منزل خود بیرون کرد کوچ اجباری اهالی غزه چه مفهومی دارد؟ کوچ اجباری مصداق جنایت علیه بشریت است و همین‌گونه است آوارگی میلیون‌ها فلسطینی. وقتی رژیم صهیونیستی به عنوان متخلف‌ترین رژیم سیاسی در جهان شناخته می‌شود، آیا زمان آن نرسیده تا طرحی نو درانداخته شود و پاسخ محکمی به این جنایات داده شود؟

امروز جهان بر هر مرامی در گردش باشد بر جامعه بین‌المللی لازم است که به دور از انفعال، پیگیر این جنایات رژیم صهیونیستی باشند و علاوه بر رژیم غاصب و اشغالگر فلسطین، سایر دولت‌های حمایت کننده از آن نیز مجازات شوند.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول