اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر کشور: روش دریافت عوارض از ناوگان حمل و نقل درون شهری و محلی اصلاح شود

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، اصلاح روش اخذ عوارض از ناوگان حمل و نقل درون شهری و محلی به جای الزام به اخذ بارنامه جهت دریافت عوارض به دلیل وجود مشکلات برای رانندگان را طی تذکر کتبی از وزیر کشور خواستار شد.

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر کشور: روش دریافت عوارض از ناوگان حمل و نقل درون شهری و محلی اصلاح شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، در تذکری کتبی به وزیر کشور اصلاح روش اخذ عوارض از ناوگان حمل و نقل درون شهری و محلی به جای الزام به اخذ بارنامه جهت دریافت عوارض به دلیل وجود مشکلات برای رانندگان را خواستار شد.

متن این تذکر به شرح ذیل است:

بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور ، مقرر گردیده دارندگان ناوگان حمل و نقل باری فعال در بخش شهری بابت تامین بخشی از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات جاده‌ها مبلغی را تحت عنوان عوارض پرداخت نمایند که در راستای همین بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هماهنگی پلیس راه مصمم است که از کامیون‌های بارکش شهری بارنامه دریافت کند و این در حالی است که چنین طرحی برای ناوگان حمل و نقل درون شهری با پیمایش مسافت‌های کم و تعداد سرویس‌های زیاد و با توجه به آماده نبودن زیر ساخت‌های لازم جهت اجرا با مشکلاتی مواجه است به طور مثال :

۱ - کامیون‌های بارکشی که در مزارع کشاورزی نسبت به جابجایی علوفه به گاوداری‌های اقدام می‌کنند و دفاتر باربری در نزدیک آنان قرار ندارند که رانندگان بارنامه تهیه کنند.

۲- کامیونهایی که در بخش حمل مصالح ساختمانی فعالیت دارند و دفاتر باربری در نزدیکی آنان وجود ندارد.

۳_ رانندگانی که قبل از بارگیری از دفاتر باربری به تعداد بار هر روزه خود شش یا هشت بارنامه تهیه می کنند و پس از آن کامیون شان خراب می‌شود و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند چرا باید عوارض بار نبرده را پرداخت نمایند.

۴- مشکل افزایش هزینه‌های ناشی از اخذ بارنامه که نهایتا به مصرف کننده تحمیل می‌شود لذا ضروریست دستور فرمائید راهکارهای جایگزین جهت اخذ عوارض از قبیل موارد ذیل اتخاذ شود تا مشکلات موجود را برطرف نماید.

۱ - دریافت عوارض به صورت روزانه از طریق ارائه کارت شهری

۲- دریافت عوارض بصورت ماهیانه از طریق ساز و کار مناسب

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول